Bränn kalorier och tighta till armarna så här!

David Seisay


Champs! Hur går det med träningen? Hoppas verkligen ni kör ben kombi från föra veckan! Den är super effektiv

och jag tänkte att ni kunde köra dagens kombi som fokusera på överkroppen som ni kan köra som omväxling om

ni har kört ben till exempel! Då kör vi igång med cable cross som är super för bla

1.Hållning

2.Axlar

3.Bröst + Mage

40-60 sekunder är målet! Direkt efter det så kör vi 8-12 repitationer höft lyft och sist men inte minst 30-60 sekunder hopp rep!! Kör 4-5 ömgånger av detta combo så kommer

du får igång muskel kontakt, muskelstimulans och flåset!

_BER0998

Super tipps för Mage och Core!

David Seisay


Champions! Idag får ni en grym tipps för att ta era mag pass tills nästa nivån. En enkel klassiker för att avslutar en grym core pass! Toe Touches. Så här gör du, efter varje bas övning ni kör under eran core pass (vanliga crunches till exempel) så avslutar ni utan vila med 10-20 toe touches! Det Brääääääääner något rejällt kan jag lovar!

1)Hakan ska vara i bröst korgen

2) Om du har eller får ont i nacken placera en hand bakom huvudet. Sträck den andra ( eller båda ) armar rakt upp mot taket.

3) Tryck höfterna upp i luften samtidigt sonbröst korgen ska rulla framåt och uppåt mot dina lår!

Its a killer! Berätta vad ni tycker och glöm inte att kolla in min insta @dflex.se för mer inspo!

Kram

Toe Touches

Bränn Fett och bygg långa slanka ben muskler med Dflex

David Seisay


Hur känns det efter föra passet champ? Har ni varit duktiga? Berätta gärna hur det går!

Idag får ni faktiskt den tredje delen av en hel suveränn ben pass ni nu har att använder

för att får långa, tight, kvinnliga ben på väldigt effektiv och roligt sätt. Det gäller att vara

väldigt bestämd för att det är en väldigt tufft pass, men jag vet att ni klara den! Prova detta

en gång i veckan i minst 3 veckor. Naturligtvis ska man tillägga andra tränings former för att

maxa resultaten MEN resultaten av att köra denna pass bara en gång i veckan is amazing!

Då lägga vi till ben press som sista övning av de tre basövningar ni ska köra under passet;

  1. knäböj 4 set 10-20 reps
  2. Utfall 4 set 10 reps på varje ben
  3. Benpress 4 set 10-20 reps

Nu  kör vi! Tack Lisa!!

Kram

David

Lyft och forma rumpan med Dflex nya combo!

David Seisay


Hej Champions!

Hoppas ni njuter av semester tiden!

Dagens tips kan ni kombinera med min föra inlägg som vi började med knäböj som bas övning.

Det ni kan göra efter 3-4 sets av den första combo är att fortsätter med dagens combo som

då blir utfall som basövning!

Samma antal reps ( 10-20 ink upvarmnings set som blir 20 reps) + sets 3-4.

Kontakten, känslanoch resultatet är helt fantastisk!

Då får ni ytligare ett nytt tips på onsdag som ni kan tilägga till dessa två!

Kram

David

Härligt kontakt med denna rumpa och ben kombon!

David Seisay


Champions! Här får ni en suverän kombo ni kan köra för rumpan, lår och även core! Om ni kör med belastning som Lisa gör här

(@lagerwall80) kör på repitationer 10-20 tex. Sedan kör ni grodhop 5-10 meter fram och tillbaks för 3-4 ömgånger!

Ni kommer att får en riktigt härligt kontakt och resultat med denna!

Öka Energi och Förbränning!

David Seisay


Champions! Huvud syftet med träning och kost är att mår bättre. Det är nog därför en kombination of energirik kost och stimulerande, effektiva övningar är avgörande. Speciellt nu under sommaren älskar jag att börjar dagen med raw food! Att börjar dagen med färsk frukt, bär och grönsaker är båda näringsmessigt fantastisk och även strålande för sinnen! De ser vackert ut, dofta härligt och framförallt smaka gudomligt.

Energi Kick

Energi Kick

Sedan är det super viktig att hitta en tränings form som passa just dig! Är det yoga, gym träning, löpning, kampsport? Vi är alla olika så även om jag tycker spinning är jätte kul, det kanske inte passa just dig. Eftersom det är kontinuitet är avgörande (när det gäller resultat i de flesta samanhang ) är det super viktigt att du väljer en träningsform som är ROLIGT:)

Har en fin onsdag! Kram

Keep it Outdoors!

David Seisay


Champions! Hoppas sommaren har varit fantastisk för er hittills! Jag har haft det super och har hunnit köra nästan

alla mina egna, PT och grupp tränings pass utomhus! Det känns helt enkelt RÄTT att vara ute i det friska luften; man

blur mer motiverad och inspirerad att ger den 100% som krävs för att stimulera kroppen på bästa sett. För att inte tala

om de stora fantastiska ytor som kan hjälpa når resultat man helt enkelt kan hitta inomhus.

Wind Sprints, Crawling i havet, Mountain Biking- you name it!

Försök att köra en hel vecka utomhus! Var kreativ, använder parkbänken för utfall och dips, the jungle gym för chins!

Var kreativ och framförallt- have fun:)

Vi ses i parken!

Starka slanka Armar!

David Seisay


Champions här får ni en grym kombo med Super Chand!

1) Börjar med overhead tricep Extentions ; rätt tungt vikt där ni klara högst 12 reps

2) Sedan armhävningar: antigen vanliga eller dynamiska som chand kör-30 sekunder!

3) Avsluta med 20 till 30 KB swings!

Ser verkligen till att använder strikt teknik :)

kram

Bränna Fet i Vattnet!

David Seisay


Jag lärde mig ”crawla” för sex år sedan då jag gjorde förberedelse inför min första bok ”Tränar med Dflex Sjärnornas PT”. Jag fick diskbråk och det enda förbrännings träning min kropp klarade av var crawling. Det gav den absolut bästa resultat jag har någonsin fått:) Trotts att jag försöker uppmana mina kunder att tar lektioner är det väldigt får som nappar. Det är synd då det finns massor med fördelar med just denna typ av träning!

1) På sommaren eller semester kan man köra när som helst, var som helst!

2) Man är viktlöst i vatten

3) Skonsam för lederna

4) Fantastisk om man bära på extra kilo då det blir hög intensiv NO IMPACT träning:)

5) Man tömma hjärnan

Snälla prova nu när vi har så fint väder! Det kommer att ta eran träning tills nästa nivå

Tolv dagar kvar tills 50 år!

David Seisay


Champions! Jag är faktist laddat inför min stora dag. Jag ska har en stor fest i september då alla är tillbaks från semester (du är bjuden naturligtvis:) men det är faktist inte så långt tid kvar till in stora dag. Jag känner mig otroligt stark och pigg tack vara Pamelas ide att satsa 50 dagar att verkligen äta och tränar bra. Det har jag gjöt tycker jag och även om jag inte har tränat varje dag, så har jag gjort något positivt för min välbifinande varje dag.move

Sista spurtin tills den tredje juli! Föresten.. jag vill har massor med presenter:) Kram David