Starka magmuskler med hemma övningar!

David Seisay


Champions! När jag har Mini Flex tränar jag hemma. Det blir lättast och smidigast. Igår kväll
tex bestämde jag mig att absolut inte skipa min cardio. 25 minuter skulle det blir men hur gör
man då? Ja, skugg boxnings intervaller! 5 fem minuters intervaller så var cardion klar och jag
sov som en bebis!

En annan grym övnings kombo man kan köra idag är med pilates bollen! Den är super bra eftersom den formas
efter ryggen, man måste jobba massor små muskler för att hitta stabilitet och balans. Sedan får man en bättre
kontakt med mag musklerna eftersom det blir lättare att vart det ska kännas.

Prova varje övning på tid (30-60 sekunder) eller reps 10-30:) Tack Chand för att du ställde upp!

Har en grym fredag!

#50/2/50 Dflex hälsa boost mot Femtio års dagen!

David Seisay


Champions! Det börjar verkligen falla på plats nu med min resa mot min femtio års dagen. Tyvärr blev jag rejält påverkat av pollen i 10 dagar och har ej kunnat tränar så mycket de första dagarna MEN det jag gjorde var att ser till att äta extra bra i veckorna. Här nere ser ni min favorit vegitarisk grytta jag kör med;

1. Tomat
2. Lök + vitlök
3. Soya färs
4. Svarta Böner

Sedan är jag nu på gång med träningen. Hela pollen grej är nytt till mig. Jag blev allergisk sedan föra sommaren och ”it sucks:)” men det är bara att går vidare och anpassa sig!

Klassisk styrketräning kommer alltid att vara min bas och här är lite klipp på hur en sådan pass brukar ser ut. Jag oftast ( inte alltid) kör en stor muskel grupp med en liten i motsatt riktning. In this case en press övning ( bröst) med en drag övning för mindre muskel gruppen ( biceps)

Men det gäller att chocka kroppen så mer roliga delar av min rutin ska ni får ser på fredag:)

Har en fin onsdag!

Kram

Det börjar bra!

David Seisay


health food

Champs föra veckan började fantastisk med mina 50 dagar mot 50 år! Det största och avgörande sak i det hela är kosten. Jag erkänna att det jag är stoltast över är att det är nu ganska många år sedan att jag pendla i vikt. Jag väger ungefär 84-85 kg året runt. Jag tycker att jag äter bra, men nu tänka jag ”Step it up” ordentligt! Här har ni lite bilder på mina måltider. Mycket färger, doft och smak! Så ska det ser ut tycker jag.

mums

Jag blev tyvär krassligt före veckan men han med några pass tidigare i veckan!

Nu är jag 100% så på onsdag ska ni får ser hur träning har varit och vad jag tänker förbättra på vägen till min 50 års dagen!

Ha en toppen måndag!

Kram

Föjl med Dflex resan till 50 års dagen-50 dagars träning till 50 år!!

David Seisay


unspecified-5
Its unbelievable ( speciellt med tanken att jag är så snygg:) Jag fyller fantastiska 50 om bra 53 dagar!! Vet ni vad?
Detta komma jag att firrar med er nu i just det, 53 dagar med all tränings övningar och kost jag kommer att köra fram tills The Big Fem Noll! Helt otroligt och kul kommer det att blir om ni hänga med! För jag kan lova er att 50 år gamal kommer jag definetivt inte vara:) Mycket träning, kost och inspiration kommer det dock att blir! Så föjl med Dflex resan till 50 års dagen på 5

Bränn fett och forma Låren med Dflex Killer Combo!

David Seisay


Utomhus champions! Utomhus ska vi köra och på ett effektiv sett dessutom! Investera i en kettle bell och en flaska ”Järn Vilja” så kommer det att räcka långt! Börja med denna kombon

aka 10 meter utfalls steg med rotation ( rotera åt samma håll som benen du faller framåt med:) Efter 10 meter eller 10 utfalls steg så kör du knät böj på tid (60 sekunder ) eller 20 reps! När du är klar med detta så är det full fart framåt i 20-30 meter! Vila 60 sekunder och repetera 3 gånger!

För mer inspo kolla in min instagram @dflex.se

3 viktiga skäl att träna mage!

David Seisay


DSC_2051

Champions! Det finns fler viktiga skäl att träna magen än at ser snyggt ut i bikini (även fast det skada inte:) Här får ni några på dagen blog!

1.Blir av med rygg besvär

När man lider av rygg besvär är problemet oftast att man har en svag bål. Anledning kan vara att magmuskler är svagare en vår rygg muskler. Att träna magen kommer att jämna ut styrkebalansen på fram- och baksida av kroppen.

2. Skydda våra inre organ!

Ett stark mage är mycket mer en bara ett ”6 Pack” Den ser till att skydda systemet vi har inom oss dvs alla organ, nerver,vener och artärer.För att inte nämna våra ryggrad som är det mest väsentligt vi har! Det är förmodligen den viktigast av alla skäl att hålla magen stark!

3.Förhindra skador

Det är nog den sista skäl som är en av de viktigast! A strong core kommer att förhindra skador. Det är förmodligen
en av de största prioritering jag har med min egen träning, och det är att hålla mig frisk och fri från skador!

Så ser till att göra alla dessa underbara övningar jag lägga upp här på bloggen! Och glöm inte att följa mig på instagram @dflex.se för mera tips! Har en toppen onsdag! Kram

Tona insidan lår och rumpan med dessa övningar!

David Seisay


Vilken härlig onsdag det har varit hittills! Morgon pass på gymet med båda mina grupp och PT träning! Sedan
har jag njutit tillsammans med mina kunder utomhus träning i Humlegården och tillbringat resten av eftermidaggen
ute på Lidingö där jag har båda jobbat och solat!

Nu får ni en grym kombo som utförs denna gång av Chand Smith som tona båda insidan, utsidan + framsidan lår! Rumpan
axlar och även förbränningen får du igång med detta packet som du kan köra hemma eller på gymet!

1) Kör antigen 10-20 reps med Thrusters + Lateral Utfall

2) Kör 5-10 Squat jumps

Ni kan även kör på tid som jag brukar rekommendera! Tre till fyra set kommer räcka långt! Berätta gärna hur det gick efter ni har kört igenom passet!

För mer inspo följ min instagram @dflex.se!

Njut av dagen!

Kram

Planering är nycklen till succé!

David Seisay


Champions! Hoppas ni hade en grym helg + Vallborg! Idag kändes verkligen att det fina vädret är på gång och
visst är det härligt!

Trotts allt kommer vi alla förhoppningsvis njuta av sommar värmen och tillbringa mer och mer tid utomhus.Det gäller nu innan semester dags att planera in våra ”möte med oss själva” dvs tränings pass är det planering som gäller! Har som mål att inte missa en enda sådan möte! Om det var en viktigt möte på jobbet, föräldrar möte, tandläkare, advokat mm så kan jag garantera att ni inte skulle hoppa över det! Eller hur? din hälsa är mer väsentligt än alla dessa- utan tvekan! Har som mål att boka in alla dina pass 3 veckor framåt! Missa inte en enda och ser till att maximera varenda tillfället ni tillbringa på gymet! Glöm inte att följa min instagram @dflex.se där det finns massor med tips och upplägg! Vi ses på gymet!

hopprep

Before : after J

Booty Blaster with Dflex!

David Seisay


Happy Saturday Champions! Ja så duktig som ni är så vet jag att det är många som kommer att besöka gymet eller aktivera sig idag! Därför vill jag bjuda på denna grym övnings kombo!Jag har kört denna kombon båda på mina klasser och med mina PT kunder ( fråga Pamela + Helen:) och den är en riktigt killer! Gör så här;

1) 30 sekunder med single ben

2) 1 min med båda

3) 30 sekunder på varsin sida med sista övningen

Använd gärna extra vikt på höfterna om övningen känns för lätt! 3-4 set blir alldeles utmärkt! Have an awesome saturday!

Kram

Boosta Energin med Utomhusträning!



D-flex-2

Champions..Nästa vecka är det redan MAJ!!! Helt otroligt! Då är det dags att fyller på med energi utomhus!
Även om vintern envisas att stanna kvar i vår kära land är det tyvärr dags att ber farväl för
denna sasong!

Jag har redan börjat med utomhus pass och i år kommer att tillbringa så mycket tid som möjligt utomhus
med mina klienter som möjligt! Det finns massor man kan hitta på utomhus och även om det är lite kyligt
de första minuterna så blir man rejäl taggad efter man har väl satt igång!

Prova första passet de närmaste dagarna och berätta hur det gick!

Have an awesome onsdag!

kram

David