Annons

Hooks Herrgård med Topphälsa!

David Seisay

Champions!

Hoppas ni haft en dunder helg.

Jag har nyss kommit hem till Stockholm efter en helg på Hooks Herrgård tillsammans med Topphälsa gänget och den underbara energi jag fick från helgens deltagare sitter kvar i kroppen! Vilket gäng! Och vilken härlig personal, service och upplägg.
image4

Jag fick köra både BODY FIT och BIKINI FIT klasser samt hålla en föreläsning.
image2

Tillsammans med mina blogg kollegor Jose Nunez, Åsa och de andra grymma instruktörerna på plats på Hooks blev det en fantastisk team känsla. image6

Tack för en grym helg och jag ser fram emot nästa resa. image3

För mer inspo följ mig på Instagram, @dflex.se

Annons

Tona armarna och bränn fett.

David Seisay

Hey Champions.

Idag tänkte jag att ni ska få ytterligare en grym kombo utförd av Stormvind.

Tona dina armar, rumpa/lår och bränn fett.

1 minut per övning, 3 set.

ARMHÄVNINGAR – på tå eller knä, se till att bålen är stabil, att dina armbågar pekar bakåt för att komma åt triceps mer.
BATTLE ROPE – stå med fötterna brett isär, böj benen, spänn bålen och jobba med båda armarna samtidigt.
KNÄBÖJ – knän och tår pekar åt samma håll. Gå så djupt du kan, stanna och vänd ner igen innan du når toppläget. Håll armarna utsträckta framför dig.

För mer inspo följ mig på Instagram @dflex.se

Kör hårt. Vi ses på gymmet!

Annons

Forma rumpan med dessa övningar!

David Seisay

Champions, här får ni en strålande workout ni kan köra för att både lyfta och stärka baksida lår och rumpa!

Dessa tre är grymma, se till att köra varje repetition med perfekt teknik!

1 minut per övning.

1. KNÄBÖJ – Denna övning kan utföras med egen kroppsvikt, med vikter eller som på bilden med gummiband under knäna. Om du har lite sämre rörlighet i fotlederna kan det vara ett tips att ställa dig på något med hälarna. Har du problem med knä eller höft så kan du köra benpressen istället. Stå med fötterna något bredare än axelbrett med en spänd bål, hakan parallellt med golvet och sänk sedan rumpan ner mot hälarna. Bromsa på vägen ned, res dig upp till lätt böjda knän för att behålla aktiviteten i låren.
CASH4251
CASH4248
CASH4245

2. MARKLYFT – Stå axelbrett med fötterna, håll stången med bägge händer. Se till att överkroppen är spänd och ryggen rak under hela rörelsen. Sänk sedan rumpan ner mot hälarna så att vikten är ca 2 centimeter från golvet (bromsa på vägen ner) och res dig rakt upp igen. Behåll en spänning mellan skulderbladen under hela momentet.
CASH4013
CASH4002

3. BENSTRÄCKNING – Sitt i leg-extension maskinen med spänd mage och överkropp. Lyft upp benen och håll emot på vägen tillbaka. Jobba i ett jämnt tempo, 2 sekunder upp och 2 sekunder ner.
_BER2985-2
_BER2967-2

För mer inspo följ mig på Instagram @dflex.se.
Vi ses på gymmet!

Annons

Stark överkropp!

David Seisay

Champions, här kommer en grym kombo som kommer att stärka överkroppen ordentligt!

Till min hjälp har jag ingen mindre än Personlige Tränaren Chand Smith.
IMG_4153

Vi kommer att lägga fokus på:

1) axlar
2) bröst
3) triceps
4) mage

Se video för utförande. (Grymt jobbat av Mr Chand Smith!)

Kör 3 omgångar och kämpa på ordentligt!

För mer inspo, följ mig på Instagram @dflex.se.
Önskar er en trevlig helg och vi ses på gymmet! :)

Tona armarna med D-Flex!

David Seisay

Champs!

Dagens grymma kombo ökar ämnesomsättningen, lyfter rumpan OCH tonar armarna.

Kör varje övning i 60 sekunder och jobba verkligen med tekniken. Försök att hålla lika grym teknik som Magge.

För mer inspo följ mig på Instagram, @dflex.se

Butt Blaster!

David Seisay

Hey Champs.

Idag får ni en härlig kombo som garanterat kommer att bomba rumpan på alla rätt ställen.

Se till att plocka fram gummibandet så kör vi!

1. LEG PRESS MED GUMMIBAND – 40 sekunder i högt tempo.
Sätt dig i maskinerna med fötterna lite bredare än höftbrett. Se till att ha spänd bål. Sänk ner låren mot bröstkorgen, pressa sedan benen framåt med hela foten. Gummibandet precis nedanför knäna, jobba på att få ut knäna i samma vinkel som tårna hela tiden.
_BER3001-2
_BER3006-2

2. SIDE WINDERS – 40 sekunder.
Placera gummibandet strax under knäna, böj benen och stå lite bredare än axelbrett. Börja med att trycka benet utåt och kliv ca 5cm åt sidan, låt sedan andra benet följa efter Fötterna ska vara i axelbrett avstånd hela tiden. Jobba 20 sekunder åt ena hållet och 20 sekunder tillbaka.
CASH4300

3. OPEN LUNGES – 1 minut
Du kan utföra denna övning med stång, fri viktplatta, en kettlebell eller helt utan vikt. Ta ett steg framåt med ena benet så att knät är rakt ovanför foten i 90graders vinkel. Det bakre knät ska vara 2cm från golvet. Kliv tillbaka till startpositionen som är höftbrett isär med fötterna med spänd mage och överkropp och sen kliv fram med det andra benet. Alternera höger och vänster.
CASH4327

4. BOX JUMPS – 5-10 stycken.
Stå framför lådan med benen lite mer än axelbrett isär och lätt böjda knän. Explodera upp mot taket och bromsa innan du landar uppe på lådan. Sträck ut kroppen på toppen, kliv eller hoppa ner och repetera.
_BER0992

För mer inspo, följ mig på Instagram @dflex.se

Friday video D-Flex.

David Seisay

Champs! Det gäller att vara både effektiv och kreativ på gymmet. Så här får ni en härlig övning som stärker baksida lår, korsrygg, mage rumpa och axlar. Inte illa va! :)

Gör så här!
Med lätt böjda ben och stabil överkropp sänker du dig långsamt nedåt (tänk att du bromsar på vägen ner) medan du behåller blicken framåt. I bottenläget fokusera (dvs lyft) med först baksida lår och rumpa, mittenläget tar korsryggen och sedan magen vid för att sen i toppläget lyfta en arm i taget uppåt med lätt böjd armbåge. Kör 8-10 reps i 3-4 omgångar!

Fler tips hittar ni på min Instagram @dflex.se

Kram/David

Höj tempot med enkla övningar!

David Seisay

Champions!

Här kommer en grym kombo ni kan köra för att höja tempot mellan era styrkeövningar.

Klippet kommer från inslaget jag och Magdalena Schröder gjorde tillsammans på TV 4 Nyhetsmorgon.

RUN KNEES JUMP – Spring på stället med hälarna mot rumpan i 10 sekunder, byt sen till att springa på stället med knäna upp mot bröstet för att avsluta med 10 sekunder knäböjs hopp.

Tack Maggan för ett grymt jobb!

För mer tips och inspo följ mig på insta @dflex.se

Vi ses på gymmet!

Forma rumpa och mage med D-Flex!

David Seisay

Champions!

Idag ska ni få en grym combo ni kan lägga till i era tränings program!
Vi siktar in oss på baksidan lår, rumpa , biceps och mage! Kör varje övning Antigen på tid 40-60 sekunder eller 15-20 rep!

1) BICEPSCURL TILTS – Stå med rakt rygg, kliv bakåt med ditt högra ben, böj överkroppen framåt så att ryggen och högerbenet bildar en rät linje, låt armarna hänga lodrätt mot golvet.
_BER0694
Sträck dig till stående position och dra samtidigt händerna mot axlarna och spänn biceps. Sedan skifta till vänster ben bak och upprepa.
_BER0696

2) ENARMS KETTLEBELL SWINGS – Stå med spänd överkropp och böjda ben axelbrett isär, skjut höfterna framåt medan du håller i vikten med ett stadigt grepp i en hand. Se till att armen du jobbar med är rak och att höfterna gör allt arbete. Kör 10st repetitioner med ena armen och 10st med andra.
CASH3951
CASH3949
CASH3943

3) SAXEN – Ligg på mattan och se till att ryggen är platt mot golvet. Tryck din högra axel diagonalt mot ditt vänstra knä medan du sträcker ut höger ben så det är helt rakt med en spetsig tå. Rotera sedan långsamt åt motsatt håll med vänster axel mot höger knä.
CASH4097
CASH4101

För mer inspo följ mig på instagram @dflex.se
Vi ses på gymet!

David Seisay

Champions!
Dagens tips kommer från mig och min träningspartner/kollega Chand Smith på D-Flex Fitness.

chanddavid

2st grymma, kanske de allra bästa övningarna som täcker hela magen.

Starta med LEG LIFTS. 3 sets 8-12 reps.

Häng i chinsräcket och spänn överkroppen. Skjut fram och lyft sedan låren med lätt böjda ben upp mot pannan. Pausa nån sekund och sänk ner långsamt. Repetera.

_BER2783-2
_BER2788-2

WINDOW WIPERS – Häng på samma sätt som LEGLIFTS. Men svep benen sida till sida istället. Långsamt åt höger, upp mot haken och sedan neråt mot vänster. Pausa, hitta stabiliteten och gör det kontrollerat. Kör 3 set av 10 repetitioner.

Ni får gärna lägga till hopprep eller Kettlebell swingar mellan seten för att få igång hjärtat!

hopprep

Kör på så ses vi på gymmet!

För mer inspo, följ mig på Instagram @dflex.se