Fem sätt att öka Fettförbränning

David Seisay


 

Boost your engine

Jag har själv sagt att visa människor är helt enkelt född med högre ämningsomsättning än andra och visst är det så?Även om det stämmer  kan förbättra din egen förmåga att bränner den energi din kropp får i sig under dagen. Här får ni fem tipps som kommer definitivt att hjälpa er att öka din fett förbrännings förmåga.

  1. Börjar varje dag med ett stort glass vatten. Ser till att den blandas med färsk ingefära, mint, och citron. Ser också till att dricka den från ett fint glass! Det är viktigt att göra upplevelsen så stimulerande och positivt som möjligt ( speciellt när det är så tidigt på morgonen:)
  2. Första femman! Fem minuters motion innan morgon duschen! Fem minuter innan lunch! Fem minuter innan fika! Med tanken på att det är väldigt många som kör över 60 min motion 07.00 ( och även tidigare!) så är fem minuter inte så mycket att offra när man börjar dagen? Vad får du på köpet? Samma känsla man får varje gång man tränar-man mår bra! Man får även motivationen att köra sin  ”kvälls” tränings pass som man kanske skulle har hoppat över om man inte körde sin första femman! Dessutom blir det minst 15 minuters motion per dag ( 25 om man cyklar till jobbet!)
  3. Har koll på dina portioner. Oftast blir det så att om man fasta fram tills lunch ( och även längre) så blir man vrål hungrig. Sedan äter man en jätte portion, och förmodligen samma sak till middag. Och sedan blir man förbluffad när man inte går ner i vikt, och i visa fall går UPP i vikt. ”Jag äter ju så lite? All I had was the Taco Buffe och lätt öl” Ät SMÅ portioner var tredje timman. Vi är alla olika så det bästa sätt att mäta är näven. Ett näve långsamma kolhydrater ( ris, potatis, bulgur mm) lite mindre en ett näve protein och sedan två näve grönsaker! Mellan mål kan ni köra antigen en halv eller hel näve grönsaker, frukt, nötter frön. protein, fett.
  4. Lift Weights!! Desto mer muskler du ha på kroppen desto snabbare du bränner fett.Så enkelt är det. Och tjejer, börjar inte med ” Jag blir så himla stor och manligt när jag Styrke tränar!” En man blir inte feminin eller får en kvinnlig kropp  när han inte tränar på gym eller hur? Denna tips är förmodligen den viktigast av dessa fem
  5. Ät krydd starkt mat. När man kolla in ingredienser i de flesta fett förbränings kostillskott så finns cayenne peppar bland ingredienser. Köp istället färsk cayenne peppar och kör den tillsammans med dina övrigar ingredienser till er mattlagning!

Give it a shot och berätta hur det går!

Fem sätt att blir av med söt suget!

David Seisay


2

Nu har jag haft en full späckad höst och min ny lokal är i fullgång! Under tiden har jag verkligen försökt att äta bra och håller mig i form. Den där biten med att äta bra..inte så himla lätt alltid! Speciell när man har små barn, fika med vänner, tillställningar, julbord, dop…you got the picture? Hur kan man motstår alla dessa frestelse så att man kan når sina egna mål ner det gäller viktnedgång? Här får du fem av mina bästa tipps för att besegra den så kallade ”Söt suget”

 

  1. Ät frukt! Jag äter frukt varje dag. På morgonen, till mellis, på eftermiddagen och även kvällen. Frukt är utmärkt, full med antitoxins, vitaminer, färg, doft och sist men inte minst SMAK! Om man ska vara rakt på sak, det är bullarna och inte äpplen som man går upp i vikt ifrån
  2. Ät små måltider var tredje timmar! På detta sätt är det verkligen svårt att får detta ”suget” då man har fyllt på med energi med tre timmars intervaller
  3. Tränar! Om du känner dig att gräva handen ner i ditt barns godis påse ( det har jag aldrig gjort:) gör något fysisk! Fem minuters mage, 10 minuter rörlighets träning, en snabb promenad med hunden? Välj något du tycker är kul och inte tar så mycket tid eller förberedelse
  4. Bestäm dig! Vi har alla disciplin och vilken känslan av stolthet man får ner man har verkligen kan våga säga NEJ:) Jag ska inte har något bröd, eller glass, vin osv! Nej, idag ska jag når mina mål!
  5. Drick VATTEN!! Vatten är numero uno för så många anledningar! Its a natural fat burner så vatten hjälps till att öka din amningsomsättning! Den forsa bort slag produktor mellan muskeln och hyn och viktig i denna samanhang,  den ta bort söt suget!

Kör på nu och avslutar 2017 like a champ!

Öka förbränning på Fem Minuter!

David Seisay


Jag kom på en mycket effektiv sätt att öka min förbränning som jag vill dela med er! Nu är det så att precis som alla andra har jag massor på schemat i min vardag. Så eftersom min tid har varit begränsad den sista tiden så kom jag på ett effektiv sett att öka min  med korta tränings inslagg när jag inte har haft tid med långa tränings pass ( som jag älskar) på gymet. Jag har kört följande schemat de dagar jag har haft fullt ;

 

1.Fem minuter rond med mage, lår, armhävningar, korsrygg och sidan av mage. Jag väljer tex sitt ups 1min, sit ups, ben böj etc direkt när jag vaknar, innan jag hämpta Mini Flex från skolan, och innan jag sover; Totalt 15 minuters träning

 

2.Cyklar till jobbet! Det ska egentligen tar 15 min till gymet, men jag kommer fram mellan 7-9 minuter beroende på trafiken. Under en dag kör jag fram och tillbaks i 2-3 ömgånger ; totalt 14-20 min hit cardio

Det blir ett väldigt effektiv sett att hålla igång kroppen och spara tid när man har fullt upp! prova på och berätta hur det går!

 

Behind the scene Inspire Me

Pump up the Volume! Nya mål mot höst

David Seisay


unspecified

Jag misstänker att jag är inte ensam att inte släppa tag i dessa fantastiska sommar dagar! Det är så skönt att vara ledigt, drar ner ordentligt på tempot och inte har några ”måste”. Man levar lite som man vill kan man säga- those lazy summer days..

Men jag är också särkert på att det är många som har laddat på ordentligt med energi,inspiration,  och förnyad styrka inför kommande höst!

Hur kommer man igång för att får tillbaks gnisslan som behövs för att nå nya mål? Dina vänner! Arbeta kompisar, skol kompisar! Dina homies från gymet, dina trevliga grannar! Med en träning partner kan man kör en gemensam kost program tillsamens tex. Sedan kan man går igenom vecka för vecka vad programet har gett för resultat.

Det samma gäller träning. När jag kör tillsammans med de tränings partners jag har haft är det som dag och natt. Det är betydligt roligare att tränar tillsammans med en vän. Resultaten blir bättre på alla sett, huvudsakligen träningsglädjen!

I måndags bestämde jag och två tjej kompisar att kör vårt bästa i 10 dagar båda med  kost och tränings ! Det blir alltid roligare när man är fler, man har något att ser fram emot och uppleva något positiv tillsammans.

Vi vill alla tre förstarka kroppen, öka rörlighet och får mer synliga muskler! Vad har ni för mål?

Vi ses på gymet

Kram

David

Bränn kalorier och tighta till armarna så här!

David Seisay


Champs! Hur går det med träningen? Hoppas verkligen ni kör ben kombi från föra veckan! Den är super effektiv

och jag tänkte att ni kunde köra dagens kombi som fokusera på överkroppen som ni kan köra som omväxling om

ni har kört ben till exempel! Då kör vi igång med cable cross som är super för bla

1.Hållning

2.Axlar

3.Bröst + Mage

40-60 sekunder är målet! Direkt efter det så kör vi 8-12 repitationer höft lyft och sist men inte minst 30-60 sekunder hopp rep!! Kör 4-5 ömgånger av detta combo så kommer

du får igång muskel kontakt, muskelstimulans och flåset!

_BER0998

Super tipps för Mage och Core!

David Seisay


Champions! Idag får ni en grym tipps för att ta era mag pass tills nästa nivån. En enkel klassiker för att avslutar en grym core pass! Toe Touches. Så här gör du, efter varje bas övning ni kör under eran core pass (vanliga crunches till exempel) så avslutar ni utan vila med 10-20 toe touches! Det Brääääääääner något rejällt kan jag lovar!

1)Hakan ska vara i bröst korgen

2) Om du har eller får ont i nacken placera en hand bakom huvudet. Sträck den andra ( eller båda ) armar rakt upp mot taket.

3) Tryck höfterna upp i luften samtidigt sonbröst korgen ska rulla framåt och uppåt mot dina lår!

Its a killer! Berätta vad ni tycker och glöm inte att kolla in min insta @dflex.se för mer inspo!

Kram

Toe Touches

Bränn Fett och bygg långa slanka ben muskler med Dflex

David Seisay


Hur känns det efter föra passet champ? Har ni varit duktiga? Berätta gärna hur det går!

Idag får ni faktiskt den tredje delen av en hel suveränn ben pass ni nu har att använder

för att får långa, tight, kvinnliga ben på väldigt effektiv och roligt sätt. Det gäller att vara

väldigt bestämd för att det är en väldigt tufft pass, men jag vet att ni klara den! Prova detta

en gång i veckan i minst 3 veckor. Naturligtvis ska man tillägga andra tränings former för att

maxa resultaten MEN resultaten av att köra denna pass bara en gång i veckan is amazing!

Då lägga vi till ben press som sista övning av de tre basövningar ni ska köra under passet;

  1. knäböj 4 set 10-20 reps
  2. Utfall 4 set 10 reps på varje ben
  3. Benpress 4 set 10-20 reps

Nu  kör vi! Tack Lisa!!

Kram

David

Lyft och forma rumpan med Dflex nya combo!

David Seisay


Hej Champions!

Hoppas ni njuter av semester tiden!

Dagens tips kan ni kombinera med min föra inlägg som vi började med knäböj som bas övning.

Det ni kan göra efter 3-4 sets av den första combo är att fortsätter med dagens combo som

då blir utfall som basövning!

Samma antal reps ( 10-20 ink upvarmnings set som blir 20 reps) + sets 3-4.

Kontakten, känslanoch resultatet är helt fantastisk!

Då får ni ytligare ett nytt tips på onsdag som ni kan tilägga till dessa två!

Kram

David

Härligt kontakt med denna rumpa och ben kombon!

David Seisay


Champions! Här får ni en suverän kombo ni kan köra för rumpan, lår och även core! Om ni kör med belastning som Lisa gör här

(@lagerwall80) kör på repitationer 10-20 tex. Sedan kör ni grodhop 5-10 meter fram och tillbaks för 3-4 ömgånger!

Ni kommer att får en riktigt härligt kontakt och resultat med denna!

Öka Energi och Förbränning!

David Seisay


Champions! Huvud syftet med träning och kost är att mår bättre. Det är nog därför en kombination of energirik kost och stimulerande, effektiva övningar är avgörande. Speciellt nu under sommaren älskar jag att börjar dagen med raw food! Att börjar dagen med färsk frukt, bär och grönsaker är båda näringsmessigt fantastisk och även strålande för sinnen! De ser vackert ut, dofta härligt och framförallt smaka gudomligt.

Energi Kick

Energi Kick

Sedan är det super viktig att hitta en tränings form som passa just dig! Är det yoga, gym träning, löpning, kampsport? Vi är alla olika så även om jag tycker spinning är jätte kul, det kanske inte passa just dig. Eftersom det är kontinuitet är avgörande (när det gäller resultat i de flesta samanhang ) är det super viktigt att du väljer en träningsform som är ROLIGT:)

Har en fin onsdag! Kram