Härligt kontakt med denna rumpa och ben kombon!

David Seisay


Champions! Här får ni en suverän kombo ni kan köra för rumpan, lår och även core! Om ni kör med belastning som Lisa gör här

(@lagerwall80) kör på repitationer 10-20 tex. Sedan kör ni grodhop 5-10 meter fram och tillbaks för 3-4 ömgånger!

Ni kommer att får en riktigt härligt kontakt och resultat med denna!

Öka Energi och Förbränning!

David Seisay


Champions! Huvud syftet med träning och kost är att mår bättre. Det är nog därför en kombination of energirik kost och stimulerande, effektiva övningar är avgörande. Speciellt nu under sommaren älskar jag att börjar dagen med raw food! Att börjar dagen med färsk frukt, bär och grönsaker är båda näringsmessigt fantastisk och även strålande för sinnen! De ser vackert ut, dofta härligt och framförallt smaka gudomligt.

Energi Kick

Energi Kick

Sedan är det super viktig att hitta en tränings form som passa just dig! Är det yoga, gym träning, löpning, kampsport? Vi är alla olika så även om jag tycker spinning är jätte kul, det kanske inte passa just dig. Eftersom det är kontinuitet är avgörande (när det gäller resultat i de flesta samanhang ) är det super viktigt att du väljer en träningsform som är ROLIGT:)

Har en fin onsdag! Kram

Keep it Outdoors!

David Seisay


Champions! Hoppas sommaren har varit fantastisk för er hittills! Jag har haft det super och har hunnit köra nästan

alla mina egna, PT och grupp tränings pass utomhus! Det känns helt enkelt RÄTT att vara ute i det friska luften; man

blur mer motiverad och inspirerad att ger den 100% som krävs för att stimulera kroppen på bästa sett. För att inte tala

om de stora fantastiska ytor som kan hjälpa når resultat man helt enkelt kan hitta inomhus.

Wind Sprints, Crawling i havet, Mountain Biking- you name it!

Försök att köra en hel vecka utomhus! Var kreativ, använder parkbänken för utfall och dips, the jungle gym för chins!

Var kreativ och framförallt- have fun:)

Vi ses i parken!

Starka slanka Armar!

David Seisay


Champions här får ni en grym kombo med Super Chand!

1) Börjar med overhead tricep Extentions ; rätt tungt vikt där ni klara högst 12 reps

2) Sedan armhävningar: antigen vanliga eller dynamiska som chand kör-30 sekunder!

3) Avsluta med 20 till 30 KB swings!

Ser verkligen till att använder strikt teknik :)

kram

Bränna Fet i Vattnet!

David Seisay


Jag lärde mig ”crawla” för sex år sedan då jag gjorde förberedelse inför min första bok ”Tränar med Dflex Sjärnornas PT”. Jag fick diskbråk och det enda förbrännings träning min kropp klarade av var crawling. Det gav den absolut bästa resultat jag har någonsin fått:) Trotts att jag försöker uppmana mina kunder att tar lektioner är det väldigt får som nappar. Det är synd då det finns massor med fördelar med just denna typ av träning!

1) På sommaren eller semester kan man köra när som helst, var som helst!

2) Man är viktlöst i vatten

3) Skonsam för lederna

4) Fantastisk om man bära på extra kilo då det blir hög intensiv NO IMPACT träning:)

5) Man tömma hjärnan

Snälla prova nu när vi har så fint väder! Det kommer att ta eran träning tills nästa nivå

Tolv dagar kvar tills 50 år!

David Seisay


Champions! Jag är faktist laddat inför min stora dag. Jag ska har en stor fest i september då alla är tillbaks från semester (du är bjuden naturligtvis:) men det är faktist inte så långt tid kvar till in stora dag. Jag känner mig otroligt stark och pigg tack vara Pamelas ide att satsa 50 dagar att verkligen äta och tränar bra. Det har jag gjöt tycker jag och även om jag inte har tränat varje dag, så har jag gjort något positivt för min välbifinande varje dag.move

Sista spurtin tills den tredje juli! Föresten.. jag vill har massor med presenter:) Kram David

Inspiration finns överallt!

David Seisay


Inspiration är som träning en färsk varor! den måste fyllas på regulärt och finns oftast framför näsan!

Tar till exempel dina barn! Visst är de bäst? Rolig, spontan, kreativ! Jag ser till att lyssna till mina
och lära mig så mycket som möjligt från de. Här är en klipp då vår Mini Flex hjälpte mig varma upp 300 deltagare
inför Media Ruset! Att har den mod den lilla tjej har inspirera mig att verkligen våga når mina mål + drömmar!

Mini

Sedan kan man tar dessa två fantastiska kvinnor Helen + Pamela. De kanske inte vet det men de är som sol strålar varje gång vi ses för att tränar. Deras positiv inställning inpirera mig att ser till att varje pass blir nytt, hårt men framför allt roligt!

Golden Girls

Har en härlig Onsdag and reach for the Top!

Kram

Energi Boost!

David Seisay


Champions! Hoppas veckan har börjat bra! Idag har jag firat min brorson Marcus som tog student och hängt med mina bröder och alla barn! Super mysigt. Sedan är jag stolt över min kost som bara går bättre och bättre! Här får ni lite tips på hur man fyller på med energi under dagen så att man mår verkligen toppen!

Detta är en typisk frukost med gluten free havregryn, bär, mango , honung,kanel och banan.

power breakfast

Sedan ser jag till att alltid äta mycket hårda grönsaker som mårötter och vitkål.

greens!

Sedan när det gäller lunch och middag gäller det att vara kreativ och eftersom jag äter mest böner till mina huvudmål så valde jag ungs marinerad sparris med söt potatis!

dinner

När energin är på topp då funka det mesta! Glöm inte kolla in min instagram @dflex.se för mer inspo!

Kram

Bränn Fett effektivt och öka resultaten med dessa tipps!

David Seisay


Champions! När det gäller resultat vi får för alla timmar vi lägger ner på vår träning är vi för det mesta aldrig riktigt nöjda. Det är svårt att märka skillnad själv eftersom vi ser vår egen spegel bild varje dag. Oftast är resultaten väldigt bra även fast det kan kännas att man har hamnat i en svacka!

En super bra tipps är ta bilder. När man börjar och där efter en gång varannan vecka! Bilderna ljuger aldrig och det blir lätt att ser sin egen utveckling!

Sedan när det gäller träningen hur kan man förbättra resultaten när man hamnar i en svacka? Jo, det är samma sak här.
Hålla kol på dina rutiner. Skriv gärna ner dina pass, övningar, vikter, tider så att du har koll på vad du har gjöt under veckan och vad du har missat! Det kan man göra genom de suveräna apps som finns att lada ner. Annars kan man skriver för hand som jag föredrar att göra.

Om man märker att dina morgon promenader börjar ger mindre resultat, bytt ut denna rutin med ett spinning pass tex.
Samma om dina Löp rundor ger inte samma effekt, bytt ut denna pass mot simmning! Om man kör sin fett förbränning på efter middag/kväll bestämmer att kör cardio varje morgon! Glöm inte att ständigt chocka kroppen! Då kommer resultaten att ständigt forsa framåt!

IMG_3606

12714454_10153334600887967_2145148302_n

Massor med bra tips finns på min Instagram @dflex.se

Har en super helg!
Kram

Super Set med Dflex!

David Seisay


God Morgon Champions! Jag måste säga att speciellt igår så var jag duktig! Det är inte lätt att får alla tre pussel bitar på plats

1) Cardio
2) Styrke
3) Kost

Men jag gjörde det!! Första gången i bassängen i år ( 40 minuter crawling) bra kost och sen en rejäll ben pass på kvällen! Det gäller att bestämma sig. Sen gäller det att plocka fram de bra saker man klara på de dagarna då man inte får till allt!

För att håller motivationen på topp gäller det att vara kreativ på gymet och idag får ni en grym kombo ni kan tar med er till gymet nästa gång ni köra! Bästa Chand utföra detta kombo som täcker

1. Axlar
2. Lår
3. Rumpa
4. Triceps
5. Mage
6. Rygg

Super viktig med andningen och hållning. Så fort ni känner att tekniken sviker, VILA!! Försök att köra varje övning
30-60 sekunder i 3 ömgånger! Det är en hel kropps Circuit som kommer att ger er fantastisk resultat!

Kram

David