Monday Motivation

David Seisay

Champions! Det känns alltid lika roligt och spännande med nytt år. Nytt år – Nya tag!

Vad har ni för mål under 2017? Lägg en kommentar här på bloggen, så kan jag hjälpa er med upplägg för att kicka igång träningen och nå era mål!

Maria från Uppsala önskar tips på fettförbränningsträning efter ett lång träningsuppehåll. Låt oss börja där! Ett enkelt sätt att komma igång, som de flesta av oss kan utföra är raska promenader! Det enda du behöver är bekväma löparskor och lite vilja!

Gör så här: Börja med att promenerar i rask takt (och då menar jag verkligen rask takt!) Fullt fokus på varje steg! Efter 10 minuter börjar du jogga lite lätt i 2 minuter. Tänk på isättningen av varje steg & landa mjukt för att skona knäna. Sedan återgå till rask promenad igen under 3 min. Nu ännu snabbare än i uppvärmningen.  Sedan springer du i en minut! Sedan återgår du den snabba promenaden & håller tempot högt i 4 minuter! Avsluta sedan att springa i 2 minuter och därefter gå i lugnt tempo de sista 3 minuterna. Låt kroppen & hjärtat komma ned i varv :) Tips! Lussan på någon inspirerande musik under träningspasset för extra push.

Följ mig på instagram: @dflex.se

Även där kan ni inboxa mig med frågor & önskemål om  vad ni vill läsa om här på bloggen!

unspecified-5