Monday Motivation

Champions! Det känns alltid lika roligt och spännande med nytt år. Nytt år – Nya tag!

Vad har ni för mål under 2017? Lägg en kommentar här på bloggen, så kan jag hjälpa er med upplägg för att kicka igång träningen och nå era mål!

Maria från Uppsala önskar tips på fettförbränningsträning efter ett lång träningsuppehåll. Låt oss börja där! Ett enkelt sätt att komma igång, som de flesta av oss kan utföra är raska promenader! Det enda du behöver är bekväma löparskor och lite vilja!

Gör så här: Börja med att promenerar i rask takt (och då menar jag verkligen rask takt!) Fullt fokus på varje steg! Efter 10 minuter börjar du jogga lite lätt i 2 minuter. Tänk på isättningen av varje steg & landa mjukt för att skona knäna. Sedan återgå till rask promenad igen under 3 min. Nu ännu snabbare än i uppvärmningen.  Sedan springer du i en minut! Sedan återgår du den snabba promenaden & håller tempot högt i 4 minuter! Avsluta sedan att springa i 2 minuter och därefter gå i lugnt tempo de sista 3 minuterna. Låt kroppen & hjärtat komma ned i varv 🙂 Tips! Lussan på någon inspirerande musik under träningspasset för extra push.

Följ mig på instagram: @dflex.se

Även där kan ni inboxa mig med frågor & önskemål om  vad ni vill läsa om här på bloggen!

unspecified-5

 

  1. Hej!
    Jag skulle vilja ha lite bra tips på hur jag ska träna i vår. I sommar ska jag på bröllop och skulle vilja ha tips på hur jag ska lägga upp träningen för att gå ner några kilon och omvandla fett till muskler. Tycker det är kul med spinning och simning, skulle även vilja lära mig springa som träning, har dock ingen bra löpteknik. Hur ska man komma igång med löpningen?

    Tacksam för svar!

    1. Hej Elin!

      Många bröllop i sommar 🙂

      Utifrån vad du skrivit att du gillar för träning så skulle jag lägga till styrketräning. Om du vill omvandla fett till muskler är motståndsträning eller styrketräning det mest effektiva sättet att uppnå det. Kompletterar du 3-4 gympass/styrkepass per vecka med löpning/simning (crawling) kommer du att få ett helt strålande resultat. Det är väldigt viktigt i alla träningssammanhang att du tar kontakt med ett proffs när det gäller teknik. Speciellt i löpning då de är väldigt lätt att överbelasta/felbelasta knä, fotled, höfter och ländrygg.

      Som jag tidigare sagt så är kosten avgörande för resultaten. Jag har massor med inspo på min instagram när det kommer till övningar och kost, följ mig där @dflex.se

      Lycka till!

  2. Hej! Vill gå ner 16 kilo till den 26 maj. ( ska på bröllop i Italien då ) Har börjat komma igång med min träning. Men de gäller ju att hålla i det, blanda både styrka och kondition och äta rätt.

    Mvh Lisa

    1. Hej Lisa!

      Grattis till bröllopet. Lite tips jag kan ge är att sätta upp flera kortsiktiga mål istället för att tänka på det slutgiltiga målet. Satsa på 10 dagar då du får till hela rytmen i din träning och kost. Ditt mål för de första 10 dagarna kan tex vara 1-2kg. Efter att du har klarat av första sträckan så sätter du upp nästa mål som kan vara på 7 dagar där nya målet kan vara ytterligare ett kilo. När du klarat av de 2 första målen kan du börja med en typ av belöningssystem. Det kan vara allt från att göra dina naglar, massage, nya träningskläder, en middag ute på stan. Nåt som motiverar dig och är roligt.

      Det är viktigt att komma ihåg att du inte kan nå dina mål med hjälp av bara träningen. Utan att kombinera träning och kost är det som ger resultat. Om du behöver mer specifik hjälp så kan du nå mig på info@dflex.se

      Vi ses på gymmet!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..