Annons

Bubble butt.

David Seisay

Hej Champs!

Då är det torsdag igen och som vanligt är det rumpan som är i fokus.

Idag ska vi fokusera på den klassiska ”kissande” hunden.

_BER0779

Denna övning punkttränar just den delen vi ska fokusera på idag, gluteus maximus, minimus + medius. Eller med ett enklare ord HELA SKINKAN :) Hello Bubble butt!

Man kan köra denna övning med egen kroppsvikt, gummiband eller fotledsvikter. Du väljer, som alltid, din egna nivå. Det bästa är att du kan göra den överallt. Hemma på vardagsrumsgolvet, på semestern på stranden eller i gymmet innan du kör andra större övningar som tex knäböj, utfall, benpress mfl.

Ställ dig på alla fyra, händerna rakt under axlarna och knäna direkt under höften. (har du gummiband så sätter du det precis under knäna)

_BER0778

Se till att du pressar dig upp från golvet med händerna för en stabil hund, ett starkt axelparti och en aktiverad bål. Lyft det ena benet så högt du kan. Kör 3 set på 10 repetitioner på varje ben.

_BER0780

Ha en grym bubble butt day!

Glöm inte att följa mig på instagram @dflex.se där ni kan skicka ett PM och berätta vad ni vill se för övningar här på bloggen samt övriga frågor och upplägg.

Annons
Annons