Annons

Lyft rumpan med dessa övningar.

David Seisay

Champions. Tänkte att vi sparkar igång denna härliga vecka med en grym övnings kombo för rumpan.
Den kommer att lyfta rumpan, stärka magen och bränna fett!

HUNDEN – Ställ dig på alla fyramed knäna mot golvet och ett gummiband strax under knäna. Lyft det ena benet åt sidan så högt du kan och håll kvar i 2 sekunder. Gör 10st höger – 10st vänster, sedan 8st höger – 8st vänster för att fortsätta med 6st, 4st och 2st.

_BER0780
_BER0778
_BER0779

BUTT BLASTS – Placera gummibandet runt fotlederna. Stå med rak rygg, fötterna ihop, hakan parallellt med golvet och händerna i midjan. Lyft det ena benet åt sidan så högt du kan och byt sedan till andra benet och gör samma sak. Knäna ska vara helt låsta och fötterna flexade. Repetera 10-20 gånger.

_BER0755
_BER0757

HIP RAISES – Ligg på bänken med hela ryggen rak och tårna pekande mot taket. Ta ett stadigt grepp om bänken med händerna ungefär vid huvudet. Lyft höfterna uppåt så långt du kan med raka ben, håll kvar i 2 sekunder. Sänk ner höfterna långsamt. Repetera 10 gånger. OBS! Om du är nybörjare räcker det med att du lyfter höfterna ett par centimeter från bänken.

_BER0681
_BER0684

Så fort ni kört klart den sista övningen kör du direkt 500 meter på rodd maskinen. Ta tid för dina 500 meter. Kör järnet och försök att förbättra tiden vid varje set. Denna stenhårda kombo ska ni köra 3 gånger!

För mer inspo följ mig på Instagram, @dflex.se

Vi ses på gymmet!

Annons
Annons