Annons

Butt Blaster!

David Seisay

Hey Champs.

Idag får ni en härlig kombo som garanterat kommer att bomba rumpan på alla rätt ställen.

Se till att plocka fram gummibandet så kör vi!

1. LEG PRESS MED GUMMIBAND – 40 sekunder i högt tempo.
Sätt dig i maskinerna med fötterna lite bredare än höftbrett. Se till att ha spänd bål. Sänk ner låren mot bröstkorgen, pressa sedan benen framåt med hela foten. Gummibandet precis nedanför knäna, jobba på att få ut knäna i samma vinkel som tårna hela tiden.
_BER3001-2
_BER3006-2

2. SIDE WINDERS – 40 sekunder.
Placera gummibandet strax under knäna, böj benen och stå lite bredare än axelbrett. Börja med att trycka benet utåt och kliv ca 5cm åt sidan, låt sedan andra benet följa efter Fötterna ska vara i axelbrett avstånd hela tiden. Jobba 20 sekunder åt ena hållet och 20 sekunder tillbaka.
CASH4300

3. OPEN LUNGES – 1 minut
Du kan utföra denna övning med stång, fri viktplatta, en kettlebell eller helt utan vikt. Ta ett steg framåt med ena benet så att knät är rakt ovanför foten i 90graders vinkel. Det bakre knät ska vara 2cm från golvet. Kliv tillbaka till startpositionen som är höftbrett isär med fötterna med spänd mage och överkropp och sen kliv fram med det andra benet. Alternera höger och vänster.
CASH4327

4. BOX JUMPS – 5-10 stycken.
Stå framför lådan med benen lite mer än axelbrett isär och lätt böjda knän. Explodera upp mot taket och bromsa innan du landar uppe på lådan. Sträck ut kroppen på toppen, kliv eller hoppa ner och repetera.
_BER0992

För mer inspo, följ mig på Instagram @dflex.se

Annons
Annons