Forma rumpan med dessa övningar!

Champions, här får ni en strålande workout ni kan köra för att både lyfta och stärka baksida lår och rumpa!

Dessa tre är grymma, se till att köra varje repetition med perfekt teknik!

1 minut per övning.

1. KNÄBÖJ – Denna övning kan utföras med egen kroppsvikt, med vikter eller som på bilden med gummiband under knäna. Om du har lite sämre rörlighet i fotlederna kan det vara ett tips att ställa dig på något med hälarna. Har du problem med knä eller höft så kan du köra benpressen istället. Stå med fötterna något bredare än axelbrett med en spänd bål, hakan parallellt med golvet och sänk sedan rumpan ner mot hälarna. Bromsa på vägen ned, res dig upp till lätt böjda knän för att behålla aktiviteten i låren.

CASH4251

CASH4248

CASH4245

2. MARKLYFT – Stå axelbrett med fötterna, håll stången med bägge händer. Se till att överkroppen är spänd och ryggen rak under hela rörelsen. Sänk sedan rumpan ner mot hälarna så att vikten är ca 2 centimeter från golvet (bromsa på vägen ner) och res dig rakt upp igen. Behåll en spänning mellan skulderbladen under hela momentet.

CASH4013

CASH4002

3. BENSTRÄCKNING – Sitt i leg-extension maskinen med spänd mage och överkropp. Lyft upp benen och håll emot på vägen tillbaka. Jobba i ett jämnt tempo, 2 sekunder upp och 2 sekunder ner.

_BER2985-2

_BER2967-2

För mer inspo följ mig på Instagram @dflex.se.
Vi ses på gymmet!

LOADING..