Trendspaning- walk and talk!

Ont om tid har vi gott om! Så varför inte hoppa på nästa trend som ger oss godare vanor mitt på dagen?

Vi såg nyss hur löpningen ”exploderade” som gruppträningskoncept på våra gym. Instruktörer utbildar sig till löptränare, skor säljs som aldrig förr och terapeuter specialiserar sig på löpningsskador. Nu kommer nästa trend smygande- walk and talk!

Fördelarna är enkla att se. Du rör på dig, du får frisk luft (kan diskuteras i storstaden) och hjärnforskarna kan påvisa att det händer trevliga saker i vårt huvud. Tar du med dig gummiband kan du enkelt träna resten av kroppen för att på så sätt öka förbränning och samtidigt bygga styrka.

Förslag: 30 minuter rask promenad. 3 stopp med 3×60 sekunder gummibandsfys.

Här finner du fler övningar 🙂

Övre övningen: Inled med böjda ben, rak i ryggen. Ta steget bort från fästet samtidigt som du sträcker armen.

Övre övningen: Från utfallsposition drag du dig upp/fram samtidigt som du lyfter fram/upp bakre benet. 

Övre övningen: Inled med böjda armar, armbågar nära huvudet. Sträck armar, lyft knä. Byt ben växelvis.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..