Double day!

lisasloparskola

Det är sällan jag springer mer än ett löppass per dag nu för tiden. Annat var det förr när jag dubblade två till tre gånger i veckan. Däremot så älskar jag kombinationen av löpning och yoga. Att först köra ett intensivt löppass och sedan slappna av och jobba med rörligheten genom yoga. Den där viktiga balansen mellan hårt och mjukt. I dag startade jag dagen med ett löppass. Jag måste erkänna att det inte var helt lätt att kliva upp när väckarklockan ringde kl. 06:00, men när jag väl var uppe så var det ganska mysigt att ge sig ut i mörkret. Jag sprang en progressiv distansrunda på 10km. Progressiv distans innebär att löpturen inleds i ett lugnt tempo och sedan ökas farten successivt under rundan så att de sista kilometerna går i ett högt tempo. Jag hade pigga ben i dag och det var skönt att springa snabbare och snabbare. Jag sprang inne i stan eftersom underlaget är som bäst där och gatorna ändå är nästintill tomma vid den tiden på dagen. Ett plus med morgonträning är att frukosten efteråt alltid smakar extra magiskt!

Frukost

Sedan var det äntligen dags för yoga. Komma ner i varv, rensa tankarna och bara andas. Välbehövligt både för mitt huvud och min stela kropp. Tack bästa coach Frida för ett ljuvligt pass!

I kväll är jag ensam hemma. Edward har redan åkt till Oslo där vi ska fira nyår. Det bästa med att redan ha tränat är att jag då kan packa väskorna i lugn och ro, ha gott om tid för att laga en god middag och kanske till och med hinna titta på en mysig film.

God fortsättning!

Kram Lisa