One of those days…

Vill inte låta klyschig, men kan ni fatta att det redan är mars? MARS, början på våren!

Det kan ju kännas som ett mindre (eller större) knytnävslag att kliva utanför dörren i början på mars och längtandes efter våren istället möta ett snökaos. Jag stod där i dörröppningen ett tag och kände efter. Är jag inte lite sjuk, inte ens lite? Finns det ingen anledning att ta mitt pick och pack tillbaka in i lägenheten, hoppa i tofflorna, begrava mig under en filt i soffan och stanna där tills solen skiner igen? Hur kreativt jag än funderade så fanns det inga ursäkter och det var bara att kliva rätt ut i den kalla snön. Jag promenerar till jobbet nästan varje dag. En underbar, härlig liten promenad på 20 minuter som är en skön start på dagen. Så jag svängde höger på gatan och började min promenad, men redan efter 10 meter vände jag om. Knallade till tunnelbanan istället och trängdes med hundratals andra Stockholmare som var lika bittra som jag över vädret..

För att stilla min väderångest så var det första jag gjorde när jag kom till jobbet att surfa in och titta när vårens genomsnittliga ankomst är. Jag hittade till min glädje att det gyllene datumet är den 25 mars! Bara 18 dagar kvar alltså. Och ja, jag vet att det brukar komma bakslag även efter vårens ankomst, men det orkar jag inte deppa över just nu. 18 dagar är precis vad jag klarar av att fokusera på just nu.

Nej, denna blogg är inget ställe där negativitet ska spridas så här kommer 18 tips på vad du kan göra för att klara av resterande dagar till vårens ankomst:

  1. Vistas en stund ute i dagsljus varje dag. Det ger så mycket energi.
  2. Ät grapefrukt. Den är så god just nu.
  3. Laga soppor och grytor och drick massor av te. Snart kommer du vara sugen på sommarmat.
  4. Ha snöbollskrig. Det gäller att passa på.
  5. Åk långfärdsskridskor. Sådan härlig motionsform.
  6. Spring snöpuls. Här kommer tips.
  7. Kör ett netflixmaraton. Väldigt mycket mysigare denna tid på året.
  8. Ät långfrukost i flera timmar på helgen. Sådant är svårt att ha ro till under sommarmånaderna.
  9. Kör bikramyoga. Som att hitta en oas i kylan.
  10. Njut av en lång middag på en mysig restaurang. Snart är uteserveringarnas tid här.
  11. Bada bastu. Allra härligast efter en löp, skridsko- eller skidtur.
  12. Träffa en god vän på ett café och prata i flera timmar. Borra in er i värmen och njut av mörkret utanför.
  13. Tänd ljus. Massor av ljus. Finns nog inget som ger större mysfaktor.
  14. Baka. Bröd, bullar, veganska tårtor. När hela lägenheten doftar nybakat blir själen extra glad.
  15. Rensa ut garderoberna. Inte så roligt kanske, men skönt att göra plats för vårgarderoben.
  16. Duscha varmt, smörj in dig med en gott doftande olja och kryp ner under det varma täcket och sov en extra timme.
  17.  Ät mycket ägg och fet fisk för att boosta kroppen med extra d-vitaminer.
  18. Spring! Få saker är så bra för humöret som en löptur.

Hoppas att ni alla har det bra i snökaoset!

Kram Lisa

Skeppsholmen

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..