Fredagsfys före fredagsmys!

Freeeedag! Jag startade dagen med ett ljuvligt yogapass på UCSP med bästa coach Frida. Helt underbart!

För er som inte hunnit träna ännu så kommer här ett intervallpass som inte tar mer än 30 minuter. Svettas och flåsa i en halvtimme och sedan njutning resten av dagen. Visst låter det bra?

Här kommer veckans fredagsintervaller:

Uppvärmning: 5 minuter

Intervall:

5×1 minut, vila 1 minut (spring 1 minut och vila 1 minut fem gånger)

10×30 sekunder, vila 30 sekunder (spring 30 sekunder och vila 30 sekunder tio gånger)

Nedvarvning: 5 minuter

Tempo: Om du är van löpare så kan du trycka på redan från första intervallen. Spring i ett ansträngt tempo på det första fem intervallerna och öka sedan farten ytterligare de sista tio intervallerna.  Om du är ovan löpare så ska du ha som mål att springa alla intervaller i lugn fart. Jag ser mycket hellre att du tar dig igenom alla intervaller än att du springer snabbt i början och inte tar dig i mål.

Stort lycka till med din fredagsfys och njut sedan ordentligt av härligt fredagsmys!

Kramar från Lisa

Lisa Beskow springer.

Foto: Edward Beskow

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..