Dunderfrukost efter BodyPump

sundarejennie

BodyPump

I morse var jag på BodyPump. Puh! 06:30 körde vi igång och 45 min senare var jag helt slut, MEN! Nu har energi för resten av dagen. Jag är ingen morgonmänniska (alls!) men känslan man har efter ett morgonpass motiverar mig att ställa klockan och gå upp.

Morgonträning kräver dock sina förberedelser: färdigpackad väska (inte glömma BH som jag gjort alltför många gånger), maten preppad i en påse i kylen och träningskläderna framlagda på toaletten. På så vis behöver jag bara gå upp 10 min innan jag måste åka hemifrån. Går på toa, klär på mig kläderna, slänger i mig en banan/ett äpple och sen iväg.

Igår kväll förberedde jag en smoothie. Jag experminterade – på vinst och förlust. Detta gång på vinst – den blev så god! Så därför tänkte jag dela med mig av receptet.

Smoothie

Mango- och apelsinsmoothie:

1 banan
1,5 dl mango
1 morot
1 Ica smoothie booster passionsfrukt (hittade Yaya som bloggat om den tidigare, här)
2 dl osötad mandeldryck
1 msk Fun Light Orange

När jag dricker smoothie på morgonen, kompletterar jag nästan alltid med ett ägg – det ger längre mättnad och är för jäkla gott!

Smartpoints och kalorier

1 sp eller 26 kcal för den osötade mandeldrycken. 2 sp eller 80 kcal för ägget. Jag räknar inte frukt och grönsaker. Vill du veta varför? Det berättar jag här!

Jag använder en Mix & Go (finna hur många varianter som helst, på din lokala Ica, eller valfri elektronikhandel). Det är en ”smoothiemaskin” där du slänger ner allt i en behållare som du sedan mixar allt i, byter lock och tar med dig. Minimalt med disk och superpraktiskt. Jag hade aldrig pallat göra smoothies varje morgon om det hade inneburit att jag skulle plocka fram en stor mixer varje gång. Ni kommer väl ihåg KISS? Keep It Simple Stupid 😉