Veckans mat & motion

Idag tog jag mig in till jobbet lite, lite tidigare än jag behöver för att planera veckan. Jag var alldeles för trött igår för att göra någon vettig veckoplanering, men idag var jag peppad. Hela förra veckan har gått så bra och jag är motiverad till att fortsätta i samma spår. Inte nog med det, jag ska dessutom vara hemma i Malmö HELA VECKAN (wihoo) och hinner därmed träna en massa. Så nu kör vi!

Schema 24 okt

Alla veckor bjuder på någon liten utmaning. Denna vecka är det en hel del utemåltider, men med planering så fungerar allt! Imorgon blir det utefrukost, onsdag och fredag blir det utelunch. Om jag inte hade planerat veckan på förhand hade detta väldigt lätt kunnat rubba matintaget och dra över massor i energiintag. Nu känner jag mig trygg på att även denna vecka kommer att bli framgångsrik.

Maten ser ni ovan, men det blir även en spännande träningsvecka med mycket av mitt favoritpass BodyPump.

Veckans träning

Måndag: Både lunchintervaller och BodyPump (har mycket energi att förbränna efter helgen)
Tisdag: Styrketräning på lunchen
Onsdag: Tennis (lite som en vilodag)
Torsdag: BodyPump på morgonen
Fredag: Lätt jogging efter jobbet
Lördag: BodyPump
Söndag: Löpning

Med vetskap om att nästa vecka inte blir alls lika träningsintensiv (flera dagar i Stockholm) så blir det nu MYCKET träning denna vecka. Konstigt nog ser jag verkligen framemot det. Till och med dubbelträningen idag.

Dagens och morgondagens mat är redan inlagd i appen och jag är redo att köra. Ha en fantastisk måndag!

Ps. Jag har skapat en Facebooksida, så vill du säkerställa att du får uppdateringar om när jag skrivit något nytt här på bloggen – följ mig där vettja!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..