Bästa tipsen för att komma igång med träning

Är ditt nyårslöfte att komma igång med träningen? Då har jag samlat mina bästa tips för att lyckas med det här. Jag har själv gått från soffpotatis till någon som älskar att träna.

Sundarejennie
Denna bild är från när jag klarade ett minitriathlon i somras. Från soffpotatis till en minitri!

Gör något du tycker är kul

Att tvinga sig in i något man inte tycker är kul kräver extremt mycket vilja och om träning ska bli en naturlig del av din vardag så måste du tycka att det är roligt. Här har jag skrivit mer om varför det är viktigt att träna något som är kul.

Börja inte så stort

Plocka lågt hängande frukt och börja smått. Öka sedan på allteftersom. Börja med powerwalks, börja jogga, kanske testa gruppträning och se dig själv utvecklas.

Skaffa bra rutiner du kan falla tillbaka på

Jag brukar planera kommande veckan varje söndag, både vad gäller mat och träning. Det gör att jag har något som jag bara kan följa.

Planera i kalendern

När man skriver ner saker i en kalender och bokar upp en tid så blir det så definitivt. Och gör det till en vana att utföra det du planerat.

Undanröj alla ursäkter

Har du barn på dagis? Tufft arbete? Eller andra ursäkter som tidigare stått i vägen för att du ska komma igång med träningen. Eliminera dem! Jag skaffade t.ex. ytterligare ett gymkort för att säkerställa att jag kunde träna även när jag reser runt om i Norden i jobbet. På så vis har jag inga ursäkter.

Missa inte heller mina generella tips för att lyckas med ditt nya hälsosamma liv. Jag har även samlat lite tips om du vill gå ner i vikt eller bara leva lite nyttigare.

Kom ihåg – börja lagom och öka successivt. Du kommer att se resultat och hitta glädjen – det är jag övertygad om!

______________________________

Vill du vara säker på att du får koll på nya inlägg? Följ mig på Facebook!
Vill du se fler foton? Kika in på @sundarejennie på Instagram!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..