Annons

Kort & effektivt intervallpass på cykel

sundarejennie

Igår körde jag och min kollega ett riktigt bra och effektivt intervallpass på cykel. Vi var på ett hotell och hade inte mycket att tillgå, men varsin cykel fanns, så vi utgick från det. Vi värmde upp i fem min – sen körde vi i 23 min. Det funkar för alla. Man kör på sin egen nivå. Kort och effektivt!


Såhär gör du 23 min intervaller på cykel:

I intervalltopparna, satsa på hög frekvens, dvs. trampa fort snarare än tungt. 

Runda 1

– 15 sek snabbt

– 15 sek lugnt

– 30 sek snabbt

– 30 sek lugnt

– 60 sek snabbt

– 60 sek lugnt

– 60 sek snabbt

– 60 sek lugnt

– 30 sek snabbt

– 30 sek lugnt

– 15 sek snabbt

Done!

Runda 2

Upprepa runda 1

Runda 3

Samma intervaller som i runda 1 och runda 2, men ståendes. Tänk på att du nu behöver tyngre motstånd. 

Nu är du färdig! Vilken insats. Som ni ser på bilden är jag helt slut. Inte konstigt när man tävlar mot en Ironman 😉

Lycka till med träningen!

Annons
Annons