Annons

Mitt mest hälsosamma dygn, någonsin!

sundarejennie

Idag är jag riktigt stolt. Det senaste dygnet har jag verkligen sett storheten i att ha en vän (och kollega) som har samma hälsofokus som man själv har, och hur det kan stimulera mig att vara en ännu bättre version av mig själv.

När jag reser i jobbet hamnar jag lätt in i en ”tycka synd om nmig själv”-rutin där jag unnar mig mer och tränar mindre. Dåligt och helt nödigt. Men! Denna resen har jag med mig min vän Emma och jäklar var hälsosamma vi varit. Så vad har vi hittat på?

Lunchsallad

När vi landade i Finland var det nästan lunchtid (dumma, dumma tidsskillnad), så vi började gå på lunchjakt. Vi hittade en härlig salladsbar och plockade på oss en ordentlig sallad. Falafel, halloumi, broccoli, mango och rödbetor. De senaste två ingredienserna är riiiiktigt goda tillsammans.

På eftermiddagen åt vi lite nötter och en banan till mellis för att tagga igång för kvällens träningspass. Trots ett, till en början, ganska stort motstånd blev Emma till slut peppad på en löprunda och vi gav ( i enighet med ett löparschema inför GBG-varvet jag följer just nu) oss ut på 40 min löptur och fick se stora delar av Helsingfors. Under löpturen bestämde vi oss för att köpa mat från det libanesiska stället precis där vi bor, men när vi väl var klara kände vi oss mer sugna på någon riktigt ”supermat”. Sådant som är riktigt bra för kroppen. Så vi handlade det istället!

Sallas med quinoa, broccoli och avokado

Till middag blev det en massa ”superfood” booastad med mat som är färgstark och med bra energi: quinoa, broccoli, mango, tomat, spenat, svamp, avokado och hummus. Så gott och Så mättande!

I samband med att jag fick med mig Emma ut på en löprunda så lovade jag att vi skulle yoga i lika många minuter som vi sprang. Så efter middagen körde vi 40 min yoga. Det var ett lugnt yogapass med fokus på att sträcka ut och slappna av. Jag trodde att jag skulle bli tokig på köpet, men det var väldigt skönt och nödvändigt.

När vi vaknade imorse fick Emma, som är blivande BodyBalance-instruktör, äran att köra ett pass. Så innan frukost genomförde vi 45 min BodyBalance och rundande sedan av med en fantastisk frukost.

Frukost med avokado och mango

Sedan frukosten har vi ätit et litet mellanmål med avokado och keso och nu planerar vi för lunchen. Vad det blir återstår att se (nu när de är fler involverade än Emma och jag), men nyttigt – det ska det bli!

Ha en underbar fredag och helg vänner – det tänker jag ha!

Annons
Annons