Reflektera över hur långt du har nått!

Ibland tenderar vi att sätta upp väl höga mål för oss själva med både träning och kost. Så höga att de känns ouppnåeliga. Om målet är för tufft och du inte stannar upp och funderar över hur långt du faktiskt kommit då och då, så är det lätt att falla av hästen.

Reflektion

Jag fick en liten extra boost i Palma när jag skulle gå och köpa vatten. Det fanns en gräns på 6 Euro och därför var jag så illa tvungen att köpa MASSA vatten. Det slutade med att jag släpade hem 13,5 liter (ja, jag drack upp allt på en vecka). När jag kånkade det upp för trappan och tänkte ”fan, vad tungt detta är” så insåg jag att det inte ens är hälften av de kilona jag tappat. Så sjukt att jag burit på något sååå tungt, varje dag. Och såååå fantastiskt att jag inte gör det längre. Vilken insats jag gjort för mig själv och vilken skön insikt det var!

Så ta lite tid, reflektera över hur långt du har nått och landa i det en liten stund. Har du kanske:

Lärt dig något nytt om mat och träning?
Ätit mindre godis?
Börjat röra på dig mer?
Testat någon ny form av träning – kanske ett nytt gruppträningspass?
Tagit fem kilo mer på maskinen i gymmet?
Minskat någon klädstorlek?
Inspirerat någon annan i din omgivning att börja träna eller äta bättre?
Testat några nya hälsosamma recept?
Ändrat mina vanor och t.ex. börjat äta en hälsosam frukost.
Börjat göra bättre val, t.ex. väljer frukt framför bullar på fikan.
Tagit trappan istället för hissen?
Äntligen slutat jämföra dig med andra och fokuserat mer på dig själv?

Var snäll mot dig själv!

______________________________

Vill du vara säker på att du får koll på nya inlägg? Följ mig på Facebook!
Vill du se fler foton? Kika in på @sundarejennie på Instagram!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..