How to DFlex ”Triceps och Axlar”

Tone and tighten your triceps with overhead tricep extentions!Then finish the burn with standing shoulder presses!

For each movement for 1 minute for 3 sets! See you monday with more routines!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..

How to Dflex ”Total Toner”

TOTAL TONER – 3 övningar som tonar dina “pull”muskler 💪🏽 1) band rows -Ryggen!
2) Superman- korsrygg
3) seated bicep curls-biceps!
Kör varje övning 1 min i 3 omgångar! Vi ses på fredag!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..

How to Dflex ” Knäböj”

Det är inte alltid så lätt – därför demonstrerar en av våra Victoria, hur man gör en squat på rätt sätt 🍑 #HowToDFlex

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..

How to Dflex ” Armhävningar”

 

Många har en love/hate-relation med push-ups. Det är inte alltid så lätt – därför börjar vi nu med #HowToDFlex, där mitt team demonstrerar hur man gör övningar med egen kroppsvikt på rätt sätt! Ser till att armarna ligger under och inte framför kroppen! Med armbårgarna riktad mot bröstkorgen sänk bröstkorgen långsamt neråt och explosivt uppåt!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..

Stärk Rumpan och Baksidan lår med Dead Lifts

How to Dflex! Dead Lifts!

Deadlifts är en bra övning både för nybörjare och proffs. Öka vikterna i takt med din fitness utveckling. Dela med en vän och glöm inte att att prova på den senare på gymet eller hemma!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..

Fem sätt att öka Fettförbränning

 

Boost your engine

Jag har själv sagt att visa människor är helt enkelt född med högre ämningsomsättning än andra och visst är det så?Även om det stämmer  kan förbättra din egen förmåga att bränner den energi din kropp får i sig under dagen. Här får ni fem tipps som kommer definitivt att hjälpa er att öka din fett förbrännings förmåga.

  1. Börjar varje dag med ett stort glass vatten. Ser till att den blandas med färsk ingefära, mint, och citron. Ser också till att dricka den från ett fint glass! Det är viktigt att göra upplevelsen så stimulerande och positivt som möjligt ( speciellt när det är så tidigt på morgonen:)
  2. Första femman! Fem minuters motion innan morgon duschen! Fem minuter innan lunch! Fem minuter innan fika! Med tanken på att det är väldigt många som kör över 60 min motion 07.00 ( och även tidigare!) så är fem minuter inte så mycket att offra när man börjar dagen? Vad får du på köpet? Samma känsla man får varje gång man tränar-man mår bra! Man får även motivationen att köra sin  ”kvälls” tränings pass som man kanske skulle har hoppat över om man inte körde sin första femman! Dessutom blir det minst 15 minuters motion per dag ( 25 om man cyklar till jobbet!)
  3. Har koll på dina portioner. Oftast blir det så att om man fasta fram tills lunch ( och även längre) så blir man vrål hungrig. Sedan äter man en jätte portion, och förmodligen samma sak till middag. Och sedan blir man förbluffad när man inte går ner i vikt, och i visa fall går UPP i vikt. ”Jag äter ju så lite? All I had was the Taco Buffe och lätt öl” Ät SMÅ portioner var tredje timman. Vi är alla olika så det bästa sätt att mäta är näven. Ett näve långsamma kolhydrater ( ris, potatis, bulgur mm) lite mindre en ett näve protein och sedan två näve grönsaker! Mellan mål kan ni köra antigen en halv eller hel näve grönsaker, frukt, nötter frön. protein, fett.
  4. Lift Weights!! Desto mer muskler du ha på kroppen desto snabbare du bränner fett.Så enkelt är det. Och tjejer, börjar inte med ” Jag blir så himla stor och manligt när jag Styrke tränar!” En man blir inte feminin eller får en kvinnlig kropp  när han inte tränar på gym eller hur? Denna tips är förmodligen den viktigast av dessa fem
  5. Ät krydd starkt mat. När man kolla in ingredienser i de flesta fett förbränings kostillskott så finns cayenne peppar bland ingredienser. Köp istället färsk cayenne peppar och kör den tillsammans med dina övrigar ingredienser till er mattlagning!

Give it a shot och berätta hur det går!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..

Fem sätt att blir av med söt suget!

2

Nu har jag haft en full späckad höst och min ny lokal är i fullgång! Under tiden har jag verkligen försökt att äta bra och håller mig i form. Den där biten med att äta bra..inte så himla lätt alltid! Speciell när man har små barn, fika med vänner, tillställningar, julbord, dop…you got the picture? Hur kan man motstår alla dessa frestelse så att man kan når sina egna mål ner det gäller viktnedgång? Här får du fem av mina bästa tipps för att besegra den så kallade ”Söt suget”

 

  1. Ät frukt! Jag äter frukt varje dag. På morgonen, till mellis, på eftermiddagen och även kvällen. Frukt är utmärkt, full med antitoxins, vitaminer, färg, doft och sist men inte minst SMAK! Om man ska vara rakt på sak, det är bullarna och inte äpplen som man går upp i vikt ifrån
  2. Ät små måltider var tredje timmar! På detta sätt är det verkligen svårt att får detta ”suget” då man har fyllt på med energi med tre timmars intervaller
  3. Tränar! Om du känner dig att gräva handen ner i ditt barns godis påse ( det har jag aldrig gjort:) gör något fysisk! Fem minuters mage, 10 minuter rörlighets träning, en snabb promenad med hunden? Välj något du tycker är kul och inte tar så mycket tid eller förberedelse
  4. Bestäm dig! Vi har alla disciplin och vilken känslan av stolthet man får ner man har verkligen kan våga säga NEJ:) Jag ska inte har något bröd, eller glass, vin osv! Nej, idag ska jag når mina mål!
  5. Drick VATTEN!! Vatten är numero uno för så många anledningar! Its a natural fat burner så vatten hjälps till att öka din amningsomsättning! Den forsa bort slag produktor mellan muskeln och hyn och viktig i denna samanhang,  den ta bort söt suget!

Kör på nu och avslutar 2017 like a champ!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..

Öka förbränning på Fem Minuter!

Jag kom på en mycket effektiv sätt att öka min förbränning som jag vill dela med er! Nu är det så att precis som alla andra har jag massor på schemat i min vardag. Så eftersom min tid har varit begränsad den sista tiden så kom jag på ett effektiv sett att öka min  med korta tränings inslagg när jag inte har haft tid med långa tränings pass ( som jag älskar) på gymet. Jag har kört följande schemat de dagar jag har haft fullt ;

 

1.Fem minuter rond med mage, lår, armhävningar, korsrygg och sidan av mage. Jag väljer tex sitt ups 1min, sit ups, ben böj etc direkt när jag vaknar, innan jag hämpta Mini Flex från skolan, och innan jag sover; Totalt 15 minuters träning

 

2.Cyklar till jobbet! Det ska egentligen tar 15 min till gymet, men jag kommer fram mellan 7-9 minuter beroende på trafiken. Under en dag kör jag fram och tillbaks i 2-3 ömgånger ; totalt 14-20 min hit cardio

Det blir ett väldigt effektiv sett att hålla igång kroppen och spara tid när man har fullt upp! prova på och berätta hur det går!

 

Behind the scene Inspire Me

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..

Pump up the Volume! Nya mål mot höst

unspecified

Jag misstänker att jag är inte ensam att inte släppa tag i dessa fantastiska sommar dagar! Det är så skönt att vara ledigt, drar ner ordentligt på tempot och inte har några ”måste”. Man levar lite som man vill kan man säga- those lazy summer days..

Men jag är också särkert på att det är många som har laddat på ordentligt med energi,inspiration,  och förnyad styrka inför kommande höst!

Hur kommer man igång för att får tillbaks gnisslan som behövs för att nå nya mål? Dina vänner! Arbeta kompisar, skol kompisar! Dina homies från gymet, dina trevliga grannar! Med en träning partner kan man kör en gemensam kost program tillsamens tex. Sedan kan man går igenom vecka för vecka vad programet har gett för resultat.

Det samma gäller träning. När jag kör tillsammans med de tränings partners jag har haft är det som dag och natt. Det är betydligt roligare att tränar tillsammans med en vän. Resultaten blir bättre på alla sett, huvudsakligen träningsglädjen!

I måndags bestämde jag och två tjej kompisar att kör vårt bästa i 10 dagar båda med  kost och tränings ! Det blir alltid roligare när man är fler, man har något att ser fram emot och uppleva något positiv tillsammans.

Vi vill alla tre förstarka kroppen, öka rörlighet och får mer synliga muskler! Vad har ni för mål?

Vi ses på gymet

Kram

David

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..

Bränn kalorier och tighta till armarna så här!

Champs! Hur går det med träningen? Hoppas verkligen ni kör ben kombi från föra veckan! Den är super effektiv

och jag tänkte att ni kunde köra dagens kombi som fokusera på överkroppen som ni kan köra som omväxling om

ni har kört ben till exempel! Då kör vi igång med cable cross som är super för bla

1.Hållning

2.Axlar

3.Bröst + Mage

40-60 sekunder är målet! Direkt efter det så kör vi 8-12 repitationer höft lyft och sist men inte minst 30-60 sekunder hopp rep!! Kör 4-5 ömgånger av detta combo så kommer

du får igång muskel kontakt, muskelstimulans och flåset!

_BER0998

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..

Super tipps för Mage och Core!

Champions! Idag får ni en grym tipps för att ta era mag pass tills nästa nivån. En enkel klassiker för att avslutar en grym core pass! Toe Touches. Så här gör du, efter varje bas övning ni kör under eran core pass (vanliga crunches till exempel) så avslutar ni utan vila med 10-20 toe touches! Det Brääääääääner något rejällt kan jag lovar!

1)Hakan ska vara i bröst korgen

2) Om du har eller får ont i nacken placera en hand bakom huvudet. Sträck den andra ( eller båda ) armar rakt upp mot taket.

3) Tryck höfterna upp i luften samtidigt sonbröst korgen ska rulla framåt och uppåt mot dina lår!

Its a killer! Berätta vad ni tycker och glöm inte att kolla in min insta @dflex.se för mer inspo!

Kram

Toe Touches

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..

Bränn Fett och bygg långa slanka ben muskler med Dflex

Hur känns det efter föra passet champ? Har ni varit duktiga? Berätta gärna hur det går!

Idag får ni faktiskt den tredje delen av en hel suveränn ben pass ni nu har att använder

för att får långa, tight, kvinnliga ben på väldigt effektiv och roligt sätt. Det gäller att vara

väldigt bestämd för att det är en väldigt tufft pass, men jag vet att ni klara den! Prova detta

en gång i veckan i minst 3 veckor. Naturligtvis ska man tillägga andra tränings former för att

maxa resultaten MEN resultaten av att köra denna pass bara en gång i veckan is amazing!

Då lägga vi till ben press som sista övning av de tre basövningar ni ska köra under passet;

  1. knäböj 4 set 10-20 reps
  2. Utfall 4 set 10 reps på varje ben
  3. Benpress 4 set 10-20 reps

Nu  kör vi! Tack Lisa!!

Kram

David

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..

Lyft och forma rumpan med Dflex nya combo!

Hej Champions!

Hoppas ni njuter av semester tiden!

Dagens tips kan ni kombinera med min föra inlägg som vi började med knäböj som bas övning.

Det ni kan göra efter 3-4 sets av den första combo är att fortsätter med dagens combo som

då blir utfall som basövning!

Samma antal reps ( 10-20 ink upvarmnings set som blir 20 reps) + sets 3-4.

Kontakten, känslanoch resultatet är helt fantastisk!

Då får ni ytligare ett nytt tips på onsdag som ni kan tilägga till dessa två!

Kram

David

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..

Härligt kontakt med denna rumpa och ben kombon!

Champions! Här får ni en suverän kombo ni kan köra för rumpan, lår och även core! Om ni kör med belastning som Lisa gör här

(@lagerwall80) kör på repitationer 10-20 tex. Sedan kör ni grodhop 5-10 meter fram och tillbaks för 3-4 ömgånger!

Ni kommer att får en riktigt härligt kontakt och resultat med denna!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..

Öka Energi och Förbränning!

Champions! Huvud syftet med träning och kost är att mår bättre. Det är nog därför en kombination of energirik kost och stimulerande, effektiva övningar är avgörande. Speciellt nu under sommaren älskar jag att börjar dagen med raw food! Att börjar dagen med färsk frukt, bär och grönsaker är båda näringsmessigt fantastisk och även strålande för sinnen! De ser vackert ut, dofta härligt och framförallt smaka gudomligt.

Energi Kick

Energi Kick

Sedan är det super viktig att hitta en tränings form som passa just dig! Är det yoga, gym träning, löpning, kampsport? Vi är alla olika så även om jag tycker spinning är jätte kul, det kanske inte passa just dig. Eftersom det är kontinuitet är avgörande (när det gäller resultat i de flesta samanhang ) är det super viktigt att du väljer en träningsform som är ROLIGT:)

Har en fin onsdag! Kram

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..

Keep it Outdoors!

Champions! Hoppas sommaren har varit fantastisk för er hittills! Jag har haft det super och har hunnit köra nästan

alla mina egna, PT och grupp tränings pass utomhus! Det känns helt enkelt RÄTT att vara ute i det friska luften; man

blur mer motiverad och inspirerad att ger den 100% som krävs för att stimulera kroppen på bästa sett. För att inte tala

om de stora fantastiska ytor som kan hjälpa når resultat man helt enkelt kan hitta inomhus.

Wind Sprints, Crawling i havet, Mountain Biking- you name it!

Försök att köra en hel vecka utomhus! Var kreativ, använder parkbänken för utfall och dips, the jungle gym för chins!

Var kreativ och framförallt- have fun:)

Vi ses i parken!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..

Starka slanka Armar!

Champions här får ni en grym kombo med Super Chand!

1) Börjar med overhead tricep Extentions ; rätt tungt vikt där ni klara högst 12 reps

2) Sedan armhävningar: antigen vanliga eller dynamiska som chand kör-30 sekunder!

3) Avsluta med 20 till 30 KB swings!

Ser verkligen till att använder strikt teknik 🙂

kram

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..

Bränna Fet i Vattnet!

Jag lärde mig ”crawla” för sex år sedan då jag gjorde förberedelse inför min första bok ”Tränar med Dflex Sjärnornas PT”. Jag fick diskbråk och det enda förbrännings träning min kropp klarade av var crawling. Det gav den absolut bästa resultat jag har någonsin fått:) Trotts att jag försöker uppmana mina kunder att tar lektioner är det väldigt får som nappar. Det är synd då det finns massor med fördelar med just denna typ av träning!

1) På sommaren eller semester kan man köra när som helst, var som helst!

2) Man är viktlöst i vatten

3) Skonsam för lederna

4) Fantastisk om man bära på extra kilo då det blir hög intensiv NO IMPACT träning:)

5) Man tömma hjärnan

Snälla prova nu när vi har så fint väder! Det kommer att ta eran träning tills nästa nivå

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..

Tolv dagar kvar tills 50 år!

Champions! Jag är faktist laddat inför min stora dag. Jag ska har en stor fest i september då alla är tillbaks från semester (du är bjuden naturligtvis:) men det är faktist inte så långt tid kvar till in stora dag. Jag känner mig otroligt stark och pigg tack vara Pamelas ide att satsa 50 dagar att verkligen äta och tränar bra. Det har jag gjöt tycker jag och även om jag inte har tränat varje dag, så har jag gjort något positivt för min välbifinande varje dag.

move

Sista spurtin tills den tredje juli! Föresten.. jag vill har massor med presenter:) Kram David

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..

Inspiration finns överallt!

Inspiration är som träning en färsk varor! den måste fyllas på regulärt och finns oftast framför näsan!

Tar till exempel dina barn! Visst är de bäst? Rolig, spontan, kreativ! Jag ser till att lyssna till mina
och lära mig så mycket som möjligt från de. Här är en klipp då vår Mini Flex hjälpte mig varma upp 300 deltagare
inför Media Ruset! Att har den mod den lilla tjej har inspirera mig att verkligen våga når mina mål + drömmar!

Mini

Sedan kan man tar dessa två fantastiska kvinnor Helen + Pamela. De kanske inte vet det men de är som sol strålar varje gång vi ses för att tränar. Deras positiv inställning inpirera mig att ser till att varje pass blir nytt, hårt men framför allt roligt!

Golden Girls

Har en härlig Onsdag and reach for the Top!

Kram

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..

Energi Boost!

Champions! Hoppas veckan har börjat bra! Idag har jag firat min brorson Marcus som tog student och hängt med mina bröder och alla barn! Super mysigt. Sedan är jag stolt över min kost som bara går bättre och bättre! Här får ni lite tips på hur man fyller på med energi under dagen så att man mår verkligen toppen!

Detta är en typisk frukost med gluten free havregryn, bär, mango , honung,kanel och banan.

power breakfast

Sedan ser jag till att alltid äta mycket hårda grönsaker som mårötter och vitkål.

greens!

Sedan när det gäller lunch och middag gäller det att vara kreativ och eftersom jag äter mest böner till mina huvudmål så valde jag ungs marinerad sparris med söt potatis!

dinner

När energin är på topp då funka det mesta! Glöm inte kolla in min instagram @dflex.se för mer inspo!

Kram

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..

Bränn Fett effektivt och öka resultaten med dessa tipps!

Champions! När det gäller resultat vi får för alla timmar vi lägger ner på vår träning är vi för det mesta aldrig riktigt nöjda. Det är svårt att märka skillnad själv eftersom vi ser vår egen spegel bild varje dag. Oftast är resultaten väldigt bra även fast det kan kännas att man har hamnat i en svacka!

En super bra tipps är ta bilder. När man börjar och där efter en gång varannan vecka! Bilderna ljuger aldrig och det blir lätt att ser sin egen utveckling!

Sedan när det gäller träningen hur kan man förbättra resultaten när man hamnar i en svacka? Jo, det är samma sak här.
Hålla kol på dina rutiner. Skriv gärna ner dina pass, övningar, vikter, tider så att du har koll på vad du har gjöt under veckan och vad du har missat! Det kan man göra genom de suveräna apps som finns att lada ner. Annars kan man skriver för hand som jag föredrar att göra.

Om man märker att dina morgon promenader börjar ger mindre resultat, bytt ut denna rutin med ett spinning pass tex.
Samma om dina Löp rundor ger inte samma effekt, bytt ut denna pass mot simmning! Om man kör sin fett förbränning på efter middag/kväll bestämmer att kör cardio varje morgon! Glöm inte att ständigt chocka kroppen! Då kommer resultaten att ständigt forsa framåt!

IMG_3606

12714454_10153334600887967_2145148302_n

Massor med bra tips finns på min Instagram @dflex.se

Har en super helg!
Kram

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..

Super Set med Dflex!

God Morgon Champions! Jag måste säga att speciellt igår så var jag duktig! Det är inte lätt att får alla tre pussel bitar på plats

1) Cardio
2) Styrke
3) Kost

Men jag gjörde det!! Första gången i bassängen i år ( 40 minuter crawling) bra kost och sen en rejäll ben pass på kvällen! Det gäller att bestämma sig. Sen gäller det att plocka fram de bra saker man klara på de dagarna då man inte får till allt!

För att håller motivationen på topp gäller det att vara kreativ på gymet och idag får ni en grym kombo ni kan tar med er till gymet nästa gång ni köra! Bästa Chand utföra detta kombo som täcker

1. Axlar
2. Lår
3. Rumpa
4. Triceps
5. Mage
6. Rygg

Super viktig med andningen och hållning. Så fort ni känner att tekniken sviker, VILA!! Försök att köra varje övning
30-60 sekunder i 3 ömgånger! Det är en hel kropps Circuit som kommer att ger er fantastisk resultat!

Kram

David

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..