Fem sätt att öka Fettförbränning

 

 

Boost your engine

Jag har själv sagt att visa människor är helt enkelt född med högre ämningsomsättning än andra och visst är det så?Även om det stämmer  kan förbättra din egen förmåga att bränner den energi din kropp får i sig under dagen. Här får ni fem tipps som kommer definitivt att hjälpa er att öka din fett förbrännings förmåga.

  1. Börjar varje dag med ett stort glass vatten. Ser till att den blandas med färsk ingefära, mint, och citron. Ser också till att dricka den från ett fint glass! Det är viktigt att göra upplevelsen så stimulerande och positivt som möjligt ( speciellt när det är så tidigt på morgonen:)
  2. Första femman! Fem minuters motion innan morgon duschen! Fem minuter innan lunch! Fem minuter innan fika! Med tanken på att det är väldigt många som kör över 60 min motion 07.00 ( och även tidigare!) så är fem minuter inte så mycket att offra när man börjar dagen? Vad får du på köpet? Samma känsla man får varje gång man tränar-man mår bra! Man får även motivationen att köra sin  ”kvälls” tränings pass som man kanske skulle har hoppat över om man inte körde sin första femman! Dessutom blir det minst 15 minuters motion per dag ( 25 om man cyklar till jobbet!)
  3. Har koll på dina portioner. Oftast blir det så att om man fasta fram tills lunch ( och även längre) så blir man vrål hungrig. Sedan äter man en jätte portion, och förmodligen samma sak till middag. Och sedan blir man förbluffad när man inte går ner i vikt, och i visa fall går UPP i vikt. ”Jag äter ju så lite? All I had was the Taco Buffe och lätt öl” Ät SMÅ portioner var tredje timman. Vi är alla olika så det bästa sätt att mäta är näven. Ett näve långsamma kolhydrater ( ris, potatis, bulgur mm) lite mindre en ett näve protein och sedan två näve grönsaker! Mellan mål kan ni köra antigen en halv eller hel näve grönsaker, frukt, nötter frön. protein, fett.
  4. Lift Weights!! Desto mer muskler du ha på kroppen desto snabbare du bränner fett.Så enkelt är det. Och tjejer, börjar inte med ” Jag blir så himla stor och manligt när jag Styrke tränar!” En man blir inte feminin eller får en kvinnlig kropp  när han inte tränar på gym eller hur? Denna tips är förmodligen den viktigast av dessa fem
  5. Ät krydd starkt mat. När man kolla in ingredienser i de flesta fett förbränings kostillskott så finns cayenne peppar bland ingredienser. Köp istället färsk cayenne peppar och kör den tillsammans med dina övrigar ingredienser till er mattlagning!

Give it a shot och berätta hur det går!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..