Bubble Butt Onsdagar

Bubble butt onsdagar fortsätter!
Positive energy positive results with Jamie Sallmen!

Positive energy positive results with Jamie Sallmén!

Squat jumps på trappor! Jag fortsätter med övningar som lyfter och tonar rumpan. Vi har kört en del basövningar i tidigare blogginlägg men idag ska jag bjuda på en av mina favisar som båda tonar men även ökar flåset och koordinationen. Squat jumps i trappan med gummiband. Gummibanden är ett underskattad redskap som jag har använt nu en längre tid då de stabiliserar höfterna och hjälper till att få lättare kontakt med bål och rumpa. ( länk till koncept) Gör så här;
1. Kliv in i gummibandet så att det är strax under knäskålarna.
Lift tone and tighten your glutes while torching calories!

Lift tone and tighten your glutes while torching calories!

2. Ha fötterna lite mer än axelbrett isär.
3. Explodera uppåt mot nästa trappsteg.
Stairs Blasts with Rubber band

Stairs Blasts with Rubber band

4. Bromsa på väg neråt in i en knäböj och fortsätt upp tills du har klarat 5-10 trappsteg.
The rubber bands help stabilise and improve contact during squats

The rubber bands help stabilise and improve contact during squats

När du har gjort så många trappsteg som du har bestämt, så avsluta med 1 min squats.

www.d-flex.se

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..