Veckans Cardio rutin

Hej allihopa!

Jag tänkte dela med mig utav Veckans cardio rutin som håller mig i grym form mellan plåtningar, jobbet och hemmet.

Cardio Jumprope
Cardio
Jag börjar med hopprep och kör 2-3 set / 5 min.
Om du är nybörjare, börja med 30-60 sek & öka sedan successivt tills du hamnar mellan 3-5 min i sträck.

Cardio Boxing
Cardio Box
Sedan fortsätter jag med Heavy Bag. Här kör jag 5 set / 5 min. Det är samma här för nybörjare; Börja med 2 minuter och trappa sedan upp och ta gärna hjälp av en erfaren boxare eller kampsportsexpert för att få in rätt teknik.

Cardio Kettlebell
Cardio KB
Jag avslutar med Kettlebell swings. Då kör jag 4 set / 25 repetitioner. 
För nybörjare börja med 10 swingar per set och trappa sedan upp. Se till att du är super rak i ryggen och att det är höften som gör allt arbete och inte armarna.

Jag är helt slut efter detta så vissa dagar blir det bara hopprep och säck och andra blir det bara säck och kettlebell, men jag ser till att köra denna rutinen minst 3 dagar i veckan.

Be a champion today! 

www.d-flex.se

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..