A B S olutely

Med dessa tre övningar får du en stark bål & definierad mage!
Om du har tränat en längre tid och fastnat i dina rutiner, är dessa övningar perfekta för dig. Denna kombo är utmanande & tuff, så det är viktigt att du har en stark bål & god teknik när du utför övningarna. Låt oss höja motivationen & se till att träningen blir riktigt rolig 🙂

1) Hoppa hopprep, 30 sekunder (för mer info om teknik – läs min bok ”Träna med D-Flex – Stjärnornas PT”)

DSC_1975

2) Ab Wheel – Stå på knä med spänd överkropp och rulla långsamt framåt tills armarna är nästan helt utsträckta. Pausa en sekund och rulla sedan tillbaka till startposition. Upprepa övningen mellan 30-60 sekunder.

DSC_1979
DSC_1981

3) Planka med knäindrag – Utgå från plankposition, antingen med ”glides” eller handdukar under fötterna. Dra båda knäna mot bröstkorgen i en mjuk & rytmisk takt i 30 sekunder!

DSC_1988
DSC_1987

Kom ihåg att tekniken är A och O! Vila så fort du börjar tappa teknik eller blir trött i ländryggen.
Six Pack City here we come 😉

/D-Flex

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..