Läsarfråga.

Hur går det med träningen Champions?

Ulrika från Strängnäs undrar vilka bra tips jag har för att tappa de sista fem kilon hon vill gå ner. Hon har nämligen gått ner 8 kilo helt på egen hand! Wow. Det är värt en stor applåd och självklart kommer här bra tips från Flexan 🙂

De sista kilona är utan tvekan de svåraste. De flesta av oss satsar mest på förbrännings träning (löpning, power walks, motions cyklar mm) och kost när vi vill gå ner i vikt. Och helt klar, utan tvekan är dessa två element de avgörande för att lyckas. MEN då hamnar vi samtidigt vid ett läge där kroppen säger ”stopp” och resultaten bromsar eller till och med avstannar. Vilket inte alls är lustigt då våra kroppar snabbt anpassar sig till vår ”nya miljö”.

Kroppen svarar i början för att den blir chockad av nya kostvanor och träning under första fasen och reagerar med att förvandla formen, men efter ett tag anpassar sig kroppen till det. Och då är det dags att chocka kroppen igen!

Därför tycker jag Ulrika att du ska lägga till två styrkepass i veckan till ditt nuvarande program.

För att:

  1. Stabilisera, stärka och öka muskelmassan på kroppen.
  2. När du har mer muskler på kroppen har du en större förmåga att bränna fett!

Det finns massa bra övningar här på min blogg. Annars kan du ta hjälp på ditt lokala gym genom en PT Konsultation eller i form av gruppträning.

Lycka till. You can do it! 🙂

Följ mig på instagram @dflex.se där ni kan inboxa mig och berätta vilka övningar ni vill se här på bloggen samt övriga frågor och upplägg.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..