Öka din förbränning.

God morgon Champs!

Idag tänkte jag dela med mig av några övningar som ökar din förbränning.

Oftast är det rätt svårt att veta vad man ska träna, hur man ska träna, vilka övningar som skall sättas ihop. Det kan vara förvirrande, vilka övningar ska man välja och i vilket syfte och när?

Idag tänkte jag att vi fokuserar på några övningar som hjälper er att stärka både hjärtat och öka ämnesomsättningen, dvs förbättra din kropps förmåga att bränna fett. Låter det spännande?

Så här: Oavsett om du kör över eller underkropp kan du lägga till denna kombo mellan era sets. Så kallad ”aktiv vila” som förvandlar ditt styrkepass till en cardio rutin på köpet! Kör denna kombo 50-60 sekunder, vila 20-30 sekunder innan du går på nästa set igen.

Ex: Om du kör utfall tre set, tio reps kör du denna kombo mellan varje set.

Övningarna:

  • Heels to Azz – Spring på stället, driv hälarna upp till rumpan. Spänd core + överkropp. Kör 80% av ditt max i 20sek.
  • Utfallshopp – Stå i utfalls position, hoppa och byt ben. Knä i linje med häl och tår. Landa mjukt. 10 reps varje ben.
  • Squat jumps –  Hitta en djup knäböj, hoppa så högt du kan med raka ben, landa mjukt. 20sek.

Beccis visar övningarna i videon.

Glöm inte att följa mig på Instagram, @dflex.se där ni kan inboxa mig vilka övningar ni vill se här på bloggen samt övriga frågor och upplägg.

LOADING..