Livets möjligheter skapar du själv!

I helgen som var hängde jag på scen i Umeå. Hade förmånen att få prata inför föräldrar med aktiva barn. Min insatts var en av flera. Jag var på Change the game. Ett event som samlar cirka 3000 ledare, föräldrar och barn i olika aktiviteter och pep-talks. En röd tråd genom eventet är att man ska variera sig i sin träning, även som idrottare av motion och elitklass. Och jag tror att det är det är det bästa tips man kan ge som ett generellt tips- variera din träning!

Men det är en utmaning. I dag upplever vi oss leva i tidspress. Livets pussel är för många ett begrepp som är väldigt knepigt att lägga. Och det är pusselläggaren som får göra avkall på allt som är skoj. Då är det lätt hänt att man fastnar i  ett app-program eller att man följer en gammal PDF med övningar. Monotont och förutsägbart leder snabbt till understimulering

Jag vill koppla behovet av variation till möjligheter i livet. Samma stund som vi inser att det lilla gör stor skillnad kan vi börja skapa sunda vanor i vardagen. När du förstår att toalettbesöket kan kopplas till fotaktiviteter kommer fötterna dina att börja utvecklas. När du ser varje trappsteg som en möjlighet att gå på olika sätt kommer det att påverka din höft och core i rätt riktning.

För att väcka tankar och samtidigt ge idéer lägger jag under hela september ut en rörelse per dag i mitt instaflöde. Det är en rörelse som du enkelt kan göra och du behöver inga redskap.

Du får gärna höra av dig om du har önskemål på övningar som kan göra skillnad i ditt pussel.

En rörelse för höft och fot.

View this post on Instagram

Nu när jag reser mycket blir det en del sittande. Huvudet trött men det ska inte kroppen behöva lida för. Varje dag hela september visar jag en smart övning som din kropp har glädje av. Utan redskap och enkel att göra. Denna använde jag när jag resande in på hotellet vid midnatt. Ville inte få upp pulsen innan nattning ändå mjuka upp. Något liknande kan du göra på jobbet eller i bilen också om du vill hålla kroppen mjuk och smidig. Pressa ner knät så det stramar skönt i höften samtidigt som du skapar rörelse i fot och tåleder.👍✅👍 #sökdinutmaning #görtvarjedag #underarmour #topphälsa #ymr_track_club #topphalsatravel #topphalsamagazine #ledarskap @twiik.me #twiik #apollosports @apollosports #functionaltraining #trainingmotivation #core #coreworkouts #coreworkout #changethegame

A post shared by Moveoo By Coach Jose (@moveoo) on

En rörelse för triceps, rygg och axel.

View this post on Instagram

Såg att gårdagens övning inte kom upp. Det gör den nu;-) Varje dag under hela september visar jag en smart och effektiv rörelse som kan göras utan redskap. Gör dem ofta och du skall undvika smärta och andra obehag såsom rygg, nacke, axel och höftproblem. Denna övning gör du enkelt vid skrivbordet. Placera armen så långt bakom huvudet som det är möjligt. Pressa bak huvudet så att det stramar emot samtidigt som du rör dig lite fram och tillbaka och sida till sida. Så enkel så att inga ursäkter godtas,, gört😘 #sökdinutmaning #görtvarjedag #underarmour #topphälsa #ymr_track_club #topphalsatravel #topphalsamagazine #ledarskap @twiik.me #twiik #apollosports @apollosports #functionaltraining #trainingmotivation #core #coreworkouts #coreworkout #changethegame

A post shared by Moveoo By Coach Jose (@moveoo) on

En rörelse för bröst och axel

View this post on Instagram

Varje dag under hela september lägger jag ut en enkel övning som kan göra stor skillnad.. om du gör den! Inga redskap och du kan göra dem vart du vill. Denna är för dina stela bröst och bicepsmuskler, de som ger dig en "gorillahållning" om du inte håller koll på dem. Ligg på mage, armarna sträckte ut från kroppen som vingarna på ett flygplan. Händerna i nivå med axlarna och handflatorna ner mot golvet. Gör som jag gör. Håll position i 6-7 långa lugna andetag, fler om du vill. Leta stretch i bröst och i biceps. Byt sida. Upprepa 2-3 gånger. Oj så bra du kommer att känna dig🏆☀️☀️ #sökdinutmaning #görtvarjedag #underarmour #topphälsa #ymr_track_club #topphalsatravel #topphalsamagazine #ledarskap @twiik.me #twiik #apollosports @apollosports #functionaltraining #trainingmotivation

A post shared by Moveoo By Coach Jose (@moveoo) on

En rörelse för rumpa, baksida lår, ländrygg och höft

Skuldror, axlar, nacke

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..