Fredagsfys före fredagsmys!

I dag kör vi… BACKE! Här kommer några skönt svettiga backintervaller att köra innan fredagsmyset. De går lika bra att köra utomhus (i Stockholm skiner solen!) som inomhus på löpbandet.

Lisa Beskow springer backe.

Foto: Edward Beskow

Här kommer veckans fredagsintervaller:

Uppvärmning: 5-10 minuter

Backintervaller:

4×45 sekunder, vila 15 sekunder mellan intervallerna

Seriepaus 1 minut

6×30 sekunder, vila 30 sekunder mellan intervallerna

Seriepaus 1 minut

4×45 sekunder, vila 15 sekunder mellan intervallerna

Seriepaus 1 minut

6×30 sekunder, vila 30 sekunder mellan intervallerna.

Nedvärmning: 5-10 minuter

Tempo: Om du är en van löpare så försöker du hålla hög fart på samtliga intervaller. Det ska bränna i låren! Är du ovan så är målet att springa alla intervaller i lugn fart.

Springer du på löpband? Försök ha mellan 4-5 graders lutning.

Teknik i backe? HÄR kan du läsa mina bästa knep för att ta sig an backarna på bästa sätt.

Kör järnet och njut sedan ännu mer. Helgen är runt hörnet, du har sprungit ett backpass – mycket bättre kan livet inte bli!

Kramar Lisa

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..