Effektiva övningar med bollen

Här är några effektiva övningar för mage, bröst och axlar. Du använder din kropp och en boll.

Arbeta i ditt tempo, till dina andetag och tänk att den sista du gör skall vara lika vacker som den första. Du skall inte stressa men arbeta med kontroll.

TIPS: Ifall armhävningarna känns tunga så placerar du bollen längre upp (under knäna eller under dina lår).

Lycka till!

/Lise

  1. Tomas skriver:

    Till vem riktar sig övningarna?

    1. Hej Thomas!
      Övningarna kan utföras av alla. Vill dock poängtera att ifall man har problem med diskbråck så bör man undvika den där man drar knäna in mot magen/bröstet (pga flexsion i ryggraden). Att inte tappa kontrollen i ländryggen är viktig så det är bra att jobba med att modifiera de första (ha bollen längre upp). När man utför piké (rumpan går upp) behöver man inte alls lyfta rumpan så högt men lägga fokus på att ryggraden behåller en naturlig s-kurva i ländryggen under hela rörelsen.
      /Lise 🙂

  2. Vill gärna smaka på den med passion 😊 Tack

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..