Träna på morgonen? Sov med träningskläderna på!

Det kanske låter bissart och lite överdrivet, men mitt allra bästa tips för att verkligen komma iväg på det där morgonträningspasset är att vara så redo som möjligt. Därför, sov med träningskläderna på.

Träna på morgonen

Jag kom på denna briljanta idé en gång när jag var riktigt trött en kväll, hade gått en PW på kvällen och visste att jag hade bokat in mig på BodyPump morgonen efter. Jag kände ”Äsch! Det är ju ändå bara ett par timmar kvar tills jag behöver ta på mig samma kläder igen, så jag behåller dem på!” Jag struntade helt enkelt i min pyjamas (läs: linne) och behöll kläderna på.

Fördelar med att behålla träningskläderna på kvällen innan morgonträning:

– När du vaknar har du ett moment mindre att ta hand om, det går snabbare att komma iväg.

– När du ändå har kläderna på så finns det få argument för att stanna kvar i sängen.

– Att ha schyssta träningskläder på sig är en pepp i sig, en pepp som kan få dig att komma iväg till träningspasset.

Annat som hjälper dig iväg på morgonträning:

– Förbered frukost kvällen innan. Dels det du ska äta innan träning (kanske smoothie, banan eller ägg).

– Lägg fram allt, packa väskan och ställ fram skorna.

– Boka ett pass! Gärna ett pass som du får en varning för om du inte dyker upp på (funkar för mig).

– Ta med dig en kompis! Det är aldrig kul att svika en kompis på morgonkvisten.

Nu går jag än en gång och lägger mig med träningskläderna på. Denna gång i Finland. Dels för att det är så satans kallt, men framförallt för att jag ska träna tabata imogon bitti. Lycka till med morgonträningen, hörrni!

_________________________________

Vill du vara säker på att du får koll på nya inlägg? Följ mig på Facebook!
Vill du se fler foton? Kika in på @sundarejennie på Instagram!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..