Effektivt tabatapass – perfekt för morgonträning

Här är ett tabatapass du kan anpassa väldigt mycket själv, beroende på hur mycket tid du har. Passet kan bli allt från 10-30 minuter. Desto längre du håller på, desto mer ger träningspasset – såklart! Ingen uppvärmning krävs eftersom övningarna är väldigt snälla.

Vad behöver du?

Egentligen ingenting. Jag använder mig av en yogamatta, men en vanlig matta eller bara golvet går också utmärkt.

Hur går det till?

Du har fem övningar som du gör i 20 sekunder var, vilar 10 sekunder mellan varje. När du gjort ett varv vilar du 30 sekunder och kör sedan ett till varv. Jag gjorde 8 varv, vilket tog drygt 22 minuter.

Tabata med 5 övningar på 20 min from Sundare Jennie on Vimeo.

Övningarna

Höga knän
Gående planka på knä eller tå
Pulserande situps
Jump squats
Armhävningar på knä eller tå

Perfekt när det inte blir som man planerat

När jag gjorde detta snabbkomponerade morgonpass hade jag egentligen tänkt gå ut och springa i 20 minuter, men hittade inte mina joggingskor. Då gäller det att vara kreativ!

________________________

Vill du vara säker på att du får koll på nya inlägg? Följ mig på Facebook!
Vill du se fler foton? Kika in på @sundarejennie på Instagram!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..