Lucka 8: Säg något uppmuntrande till någon som ger dig vardagsservice

Har du någon gång tänkt på hur många människor du möter under en dag som finns där för att ge dig service av något slag? Busschauffören, tunnelbaneväktaren, biträdet på caféet, tandläkaren, kassapersonalen i butiken du handlar etc. Har du i så fall tänkt på hur du bemöter dem? Vad du säger och hur du agerar?

De flesta av oss går genom dagen och tar emot fin service. Service som vi tar för givet. Och reagerar egentligen bara när någon inte följer normen.
Idag blir din uppgift att bli medveten om vilka personer du möter i olika situationer som ger dig vardagsservice. Och därefter uttrycka vad du uppskattar i deras bemötande gentemot dig.

12316627_1069693896398853_7406817423306618826_n

Jag tror att du kommer bli förvånad över hur glada de blir när de får en fin kommentar. För vi tar ofta för givet att människor i servicebranschen får mycket positiv feedback. Men det är faktiskt precis tvärtom. De får ofta ta skott för vår stress och vår irritation. De får ofta höra negativa saker som många gånger inte hör hemma hos dem. Utan hos oss själva.

Idag vänder vi på steken och låter dem istället få positiv feedback. Levererade från dig med äkthet och värme.

Just din kommentar idag kan göra stor skillnad. Minns att vi aldrig vet vad våra medmänniskor bär på och att just din fina kommentar kan vara det som gör att mottagaren orkar kämpa på lite till i livet.

Lycka till och bjud din omgivning på varma leenden och de som ger dig service dessutom en fin kommentar!

Instagram: @asanyvall  #engodgärningomdagen

  1. Katja skriver:

    Menade köpte en Meditations lotusblomma där i butiken för några veckor sen. Och även berömde den för och sa till alla dessa tre att det är fantastiska butiker. Och det tackade så mycket!

  2. Katja skriver:

    Att sprida lycka i sin omgivning idag och andra dagar ger lycka, Värme, glädje och jag mår så bra av att göra skillnad!

    Jag gav kommentar/beröm till Blomsterbutiken jag handlat mycket i år på och tackade för bra service. Det sa Men åh, vad fint, vi tar gärna mot det.Sen gick jag förbi Ekologiska butiken jag en yoga/meditations Lotusblomman värmeljus för några veckor sen, Hon: Åh, du är så snäll, det bjöd tillbaks ngt gott att äta med, sen sa hon, det är sånt man tänker ej så mycket på i vardagen, men som ger så mycket, Det är så fint av dig att göra och det här ska vi föra vidare till hela personalen. <3

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..